Connect with us

Події

В Україні за рік зняли з продажу 7700 видань, випущених у Росії та Білорусі

Published

on



Із квітня 2024 року завдяки вжитим заходам Державного комітету телебачення і радіомовлення України припинено розповсюдження 7,7 тис. найменувань видавничої продукції.

Про це повідомляє Міністерство культури та стратегічних комунікацій, передає Укрінформ.

“Держкомтелерадіо проводить моніторинг українського сегмента мережі Інтернет з метою виявлення на вітчизняному книжковому ринку видань, що були виготовлені та/або випущені видавництвами країни-агресора та Республіки Білорусь, розповсюдження яких заборонено в Україні згідно зі статтею 281 Закону України «Про видавничу справу». Загалом з квітня 2024 року завдяки вжитим заходам Держкомтелерадіо припинено розповсюдження 7,7 тис. найменувань видавничої продукції, незаконно розміщеної продавцями на інформаційних ресурсах Prom.ua та ROZETKA.UA”, – йдеться у повідомленні.

Зазначається, що заборонену до розповсюдження видавничу продукцію було видалено, а продавців попереджено про передбачену законом відповідальність за провадження неправомірної діяльності у видавничій справі. 

Зусиллями Держкомтелерадіо припинено розповсюдження дитячої літератури авторства громадянина РФ Андрія Усачова, який очолює опікунську раду Російської державної дитячої бібліотеки, інтернет-магазинами Balka-book, DREAMBOOK, mybook.biz.ua, «Книжковий дім», Bizlit, Knigovo, Goodbooks та Book Tower.

Крім того, у березні припинено незаконну реалізацію російської видавничої продукції стаціонарною книгарнею «Ера Водолія» у Києві.

Читайте також: Які українські книжки перекладуть іноземними мовами у 2025 році

Завдяки постійному моніторингу видавничої продукції з РФ, Білорусі та тимчасово окупованих територій Держкомтелерадіо виявляє антиукраїнські видання та веде відповідний перелік. Наразі в ньому — 566 пропагандистських позицій, п’ять із яких додано в березні.

Як повідомлялося, у рамках акції «Українським дітям – українську книгу» в міста України та в більш як 32 країни світу було доставлено понад 1 млн українських книг.

Фото ілюстративне: kmr.gov.ua



Джерело

Події

У Харкові презентували книгу про кобзарство «Повернення традиції»

Published

on


У Харкові відбулася презентація книги Костя Черемського “Повернення традиції: сторінки історії кобзарства і бандурництва 1920-1930-х років. Засади сучасного відродження набутку традиційних співців”.

Книга вийшла у видавництві Олександра Савчука, повідомляє кореспондент Укрінформу.

Перша частина висвітлює маловідомі сторінки історії кобзарства і бандурництва, друга – присвячена історичним, соціально-культурним, громадсько-політичним передумовам відродження виконавства на кобзарських інструментах. Акцент зроблено на 1920-1930-х роках.

“Є багато матеріалів, які підтверджують саме системний характер репресій над співцями. Кобзарі – це не були одиниці, це були десятки і сотні виконавців. Співоцьке товариство було дуже ієрархізоване і мало три класи: це кобзарі, які грали на бандурі, лірники, які грали на колісній лірі, і найбільша група – так звані, стихівничі, які виконували кобзарський репертуар без інструментального супроводу. Тобто це був великий прошарок у суспільстві. Принаймні на 1920-1930-ті роки минулого століття у Харківській області були сотні виконавців”, – зазначає Черемський.

Автор зауважує, що спирався на великий масив документів щодо кобзарського з’їзду, який готувався та відкладався з року в рік.

“Це фактично вісім років. Ця тема звучала в тодішній пресі. Вона існувала серед кобзарів, і вона є в паперових документах. Заснувався оргкомітет з’їзду ще у 1925 році. Українська інтелігенція хотіла зробити виконавство на бандурі академічним видом мистецтва. Треба було узгодити одну школу гри, узгодити один інструмент, помирити між собою багато осередків бандуристів. З’їзд готується, переноситься. Останні дані 1932 року, далі зникає будь-яка інформація про збори, і ми вважаємо, що в цей час щось відбулося”, – підкреслив він.

Видавець Олександр Савчук наголосив, що кобзарство не зникло повністю завдяки тому, що це явище було інституалізованим – існували цехи чи братії з певними правилами входу до них, навчанням, складанням іспитів і веденням діяльності. Водночас у суспільстві й зараз панують стереотипи.

“Як і більшість культурних явищ, феноменів, кобзарство також сильно міфологізоване. Для багатьох кобзар – це Тарас Шевченко. Або нещасний кобзар, який намальований на якійсь картині – він нещасний, іде в зиму, йому ніде жити і так далі. Тобто є багато стереотипів. Якщо коротко казати, це незрячі чоловіки, які професійно грають і співають специфічний репертуар. Крім того, кобзарство було дуже поширеним на території сучасних Харківської, Полтавської і частково Луганської областей, на Полтавщині, Чернігівщині. Тобто це наше характерне явище, яке ми фіксуємо з XVIII ст. Бандура з’являється у Львові, до прикладу, лише у 1905 році. А ми ж схильні “шукати” бандуру десь на заході чи в центрі України”, – говорить видавець.

Читайте також: Братчики кобзарського цеху – майстри невтрачених традицій

У книзі автор пояснює різницю між поняттями кобзарства та гри на бандурі.

“Завжди навколо бандури існували дві традиції: незряча традиція вуличних виконавців, співців, а також зряча традиція, яка була світською – на інструментах грало багато інтелігенції, особливо в часи національного піднесення, це й кінець XVIII століття, XIX, а найбільше у ХХ столітті. Ми знаємо Мартиновича, Хоткевича і ще десятки подвижників української культури, які пізнавали Україну, заново відтворювали її в собі, починали розуміти саме через звучання цього інструмента. Це явище йшло паралельно з традиційним кобзарством, яке існувало з давніх часів. Аматорське світське виконавство було гілочкою, яка згодом переросла у академічну бандуру. І залишилася традиція, яка була завжди професійною, це було не хобі, а фах”, – зазначає Черемський.

Він розповів, що кобзар як правило мав родину та був заможною людиною – будував хату та заводив велике господарство.

“Вони намагалися не показувати свій кобзарський фах сусідам, які все ж могли про це здогадуватися. Як виконавець він ходив в інший район. Крім кобзарства, вони займалися допоміжним ремеслом: сукання мотузок, якоюсь мануфактурною роботою, багато з них вели парамедичну діяльність, як кажуть у народі, ворожили, лікували людей. Тобто співці були адаптовані до життя більшою чи меншою мірою. Ставитися до них, як до неборак, які помирали попідтинню, – це зовсім неправильно. Це люди, які знаходили заробіток, звичайно, основний – це кобзарство, але також вони мали господарство, міцну родину, зазвичай багатодітну”, – говорить Черемський.

Як зазначає видавець, книга спрямована на доволі широке коло читачів, зокрема, викладачів і студентів навчальних закладів, науковців, дослідників, мистецтво-, літературо- і джерелознавців, етнологів, істориків, музейних працівників, музикантів, подвижників народної культури, а також шанувальників традиційного кобзарського виконавства.

Як повідомляв Укрінформ, Програму з охорони кобзарсько-лірницької традиції включили до Реєстру належних практик з охорони нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО.



Джерело

Continue Reading

Події

Померла народна артистка України Таїсія Литвиненко

Published

on



Пішла з життя відома актриса українського кіно, зірка Львівського національного драматичного театру імені Марії Заньковецької, народна артистка України Таїсія Литвиненко.

Про це у Телеграміповідомив голова Львівської ОВА Максим Козицький, передає Укрінформ.

“З величезним сумом дізнався, що пішла у засвіти Таїсія Литвиненко. Неймовірна кіноакторка, яскрава зірка Львівського національного драматичного театру імені Марії Заньковецької, народна артистка України. Таїсія Йосипівна понад пів століття подарувала театру. Її голос, пластика, емоції – назавжди залишаться в душі Львова”, – написав Козицький.

Таїсія Литвиненко народилася в селі Погреби Броварського району Київської області 10 лютого 1935 року. У 1957 році закінчила Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого.

Вона зіграла провідні ролі у десятках українських фільмів. Зокрема, це «Назар Стодоля», «Максим Перепелиця», «Григорій Сковорода», «Хазяїн», «Вавилон-XX», «Така пізня, така тепла осінь», «Житейське море», «Павло Полуботок»,«Гетьманські клейноди» та багато інших.

А ще глядачі пам’ятають її роль незабутньої Химки у легендарній кінострічці «За двома зайцями».

Актриса нагороджена Орденами княгині Ольги усіх трьох ступенів за значний особистий внесок у соціально-економічний, науково-технічний, культурно-освітній розвиток Української держави, вагомі професійні здобутки та самовіддане служіння Українському народові.

Як повідомлялося, на 85-му році життя помер відомий письменник-сатирик, один із засновників одеської Гуморини Валерій Хаїт.

Фото: Львівська ОВА



Джерело

Continue Reading

Події

У Харкові присвятили колекцію одягу митцям з будинку «Слово»

Published

on


У Харкові створили колекцію одягу з дизайном, присвяченим митцям з будинку “Слово”, частину коштів із продажу спрямують на підтримку культурних заходів і проєктів.

Про це розповів Укрінформу голова громадської організації “Платформа розвитку міста” Нікіта Певний.

“Колекція присвячена митцям будинку “Слово”. Це знакове місце в Харкові для української культури 1920-30-х років, де творили представники Розстріляного Відродження. В колекції знайшли відображення твори Леся Курбаса, Михайля Семенка, Миколи Хвильового”, – сказав Певний.

Він зазначив, що дизайн розроблений за участі команди громадської організації.

“Дизайни передають силу думок, боротьбу за свободу та незламний дух українського слова. Кожна нова колекція буде зосереджена на знакових подіях, постатях та ідеях, які формували українську націю”, – говорить керівник ГО.

За його інформацією, частину прибутку від продажів спрямують на підтримку культурних проєктів та громадських програм. У планах, зокрема, розробка мерчу для театрів, музеїв та творчих ініціатив, що популяризують українську культуру в Україні та світі, організація просвітницьких заходів – лекцій, воркшопів, виставо.

Читайте також: Фільм «Будинок «Слово». Нескінчений роман» доступний англійською мовою у YouTube

“Для нас важливо підтримувати міські проєкти, спрямовані на розвиток культури, мистецтва та урбаністичних ініціатив у Харкові та інших містах України”, – зауважила співвласниця бренду They Анастасія Кодак.

Як повідомлялося, FROLOV спільно з Театром Франка та Sense Bank випустили лімітовану колекцію футболок.

Перше фото: localhistory.org.ua; зображення надані Анастасією Кодак



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.