Connect with us

Суспільство

Криголам «Ноосфера» завершив четвертий антарктичний сезон

Published

on



Український науково-дослідний корабель “Ноосфера” завершив четвертий антарктичний сезон і повернувся до порту Кейптауна у Південно-Африканській Республіці.

Про це Національний антарктичний науковий центр повідомив у Фейсбуці.

“Завершився найактивніший – четвертий антарктичний сезон українського науково-дослідницького криголама “Ноосфера”. Після майже п’яти місяців роботи судно повернулося до порту Кейптауна (ПАР) вчора, 10 травня 2025 року”, – йдеться у повідомленні.

Як зазначили у НАНЦ, за цей час команда “Ноосфери” здійснила рекордних п’ять рейсів в Антарктику, а найбурхливішу на планеті протоку Дрейка перетинала десять разів. Загалом судно пройшло більше ніж 20 тисяч морських миль, що еквівалентно понад 37 тисячам кілометрів. Це, зауважили в НАНЦ, майже дорівнює довжині екватора Землі.

Цей шлях був подоланий, щоб забезпечити перезмінку річних 29 і 30 українських антарктичних експедицій, а також доправити до станції “Академік Вернадський” і назад сезонну експедицію, яка виконувала завдання на станції упродовж антарктичного літа.

Також були проведені спільні рейси з експедиціями антарктичних програм Польщі, США, Іспанії і Чехії. У НАНЦ підкреслили, що ці рейси були виконані коштом зазначених держав та дали Україні більше можливостей забезпечити потреби власної програми, зокрема доправляти до “Вернадського” додаткові вантажі і фахівців.

Крім того, були виконані низка геологічних, океанографічних і метеорологічних досліджень. У межах міжнародного проєкту OCEAN:ICE українські науковці вперше запустили шість аргобуїв, які вже активно збирають інформацію про течії у Південному океані. Також українські вчені вперше провели одночасне радіозондування атмосфери з “Вернадського” і “Ноосфери”, щоб більше дізнатися про процеси утворення хмар та опадів та їхній вплив на океан, морський лід і танення льодовиків.

Читайте також: Українські науковці досліджують наявність мікропластику в Антарктиці

“Пишаємося, що навіть в умовах повномасштабного вторгнення РФ ми не тільки лишаємося частиною світової науки та продовжуємо дослідження в Антарктиці та Південному океані, а й за рахунок збільшення міжнародної співпраці додали нові напрями досліджень й отримали додаткові можливості. Тож цей сезон став рекордним не лише за кількістю рейсів, а й колаборацій з іноземними партнерами”, – зазначив директор НАНЦ Євген Дикий.

У НАНЦ зауважили, що через російську агресію “Ноосфера” поки не може повернутися в порт приписки – Одесу. Тому перебуватиме у порту тимчасової дислокації – Кейптауні.

Як поінформували у НАНЦ, насичену програму четвертого сезону виконали два українські капітани родом з Одеської області: Павло Панасюк та Андрій Старіш. Павло водить “Ноосферу” ще з її першої антарктичної місії 2022 року. Для Старіша це був перший сезон у ролі капітана.

Читайте також: Британські вчені відвідали станцію «Академік Вернадський»

У НАНЦ подякували капітанам за зважене планування рейсів, навігацію за складних умов, уміння уникати штормів та інноваційний підхід до виконання наукової програми.

Як зауважили в НАНЦ, із січня 2022 року до травня 2025 року “Ноосфера” успішно відпрацювала чотири антарктичні сезони.

Як повідомляв Укрінформ, наприкінці березня команда 29 Української антарктичної експедиції вирушила додому, а 30-та стала повноправним господарем на станції “Академік Вернадський”.

Фото: Національний антарктичний науковий центр, Facebook



Джерело

Суспільство

Суд продовжив арешт детектива НАБУ Магомедрасулова

Published

on



Печерський райсуд столиці обрав запобіжний захід у вигляді тримання під вартою для очільника відділу детективів у місті Дніпро Національного антикорупційного бюро Руслана Магомедрасулова. 



Джерело

Continue Reading

Суспільство

Агентство з розшуку активів вирішило, хто продаватиме арештоване в Рені судно Анонси

Published

on



Національне агентство з розшуку та менеджменту активів (АРМА) назвало переможців конкуру з вибору реалізатора судна Anka арештованого в Одеській області.

Як повідомили у пресслужбі АРМА, переможцем щодо цього судна стало товариство з обмеженою відповідальністю “Полонекс”, яке вже продавало в регіоні арештовані активи зокрема залізну руду та азотні добрива.

 За даними сервісу YouControl, компані зареєстрована в Києві у 2021 році. Власниками є Мирослав Касьян з Миколаївщини та киянка Тетяна Хрустицька. Про намір продати судно АРМА повідомило ще у серпні. 

Дніпровський районний суд міста Києва передав Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА), пов’язане з рф судно, затримане в акваторії річки Дунай. Йдеться про балкер Anka, арештований за рішенням суду у квітні 2025 року, після того, як Служба безпеки України затримала його за підозрою у використанні його росією для викрадання української агропродукції з тимчасово окупованих регіонів України.

Арештоване судно входило до складу тіньового флоту росії, який кремль використовує для продажу у треті країни награбованого українського зерна. За матеріалами справи, наприкінці 2024 року суховантаж вивіз з порту Севастополя 5 тисяч тонн пшениці, яку викрали на тимчасово окупованій території півдня України. Балкер Anka ходив під прапором Танзанії. Раніше називався Victoria. Судно навесні вийшло з молдовського порту і прямувало в турецький порт Гемлик. 

Раніше Національне агентство з розшуку та менеджменту активів оголосило конкурс на відбір юридичних осіб для здійснення заходів з організації реалізації арештованого морського судна USKO MFU, переданого в управління АРМА згідно з рішенням Дніпровського районного суду Києва. 


Кирило Бойко



Джерело

Continue Reading

Суспільство

На двох головних перехрестях в Авангарді встановили сучасні світлофори

Published

on


В Авангарді на трасі Одеса–Южний встановлено сучасні світлодіодні (LED) світлофори, що сприятиме зниженню аварійності на цій ділянці дороги.

Завдяки цьому технічному оновленню перехрестя стане більш безпечним для водіїв і пішоходів. Детальна інформація щодо цього покращення доступна на сайті Біляївка.City.

Основні переваги встановлення LED-світлофорів:

  • Покращена видимість сигналів завдяки яскравому освітленню навіть у поганих погодних умовах або вночі;
  • Підвищена надійність та довговічність обладнання;
  • Енергозбереження в порівнянні з традиційними світлофорами;
  • Відповідність сучасним стандартам безпеки дорожнього руху.

Цей крок є частиною системних заходів із підвищення безпеки на автодорогах регіону та спрямований на мінімізацію кількості дорожньо-транспортних пригод.




  • У журналістиці з 2021 року, неодноразово публікувався у місцевих онлайн-виданях. Пишу просто і зрозуміло про новини, події та життя громади.




Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.