Connect with us

NFT-картка музею, «Мови війни» та мрія Ройтбурда. Інтерв’ю з директоркою Одеського художнього музею Катериною Кулай

Published

on

Одеський художній музей, який показав можливість стрімкого розвитку, закохує у мистецтво, говорить тисячами голосів про істину, суть, любов та ненависть. Це місце стало не менш одеським, ніж провулки описані Ісааком Бабелем, і тут досі втілюють мрії Олександра Ройтбурда. І хоч музей постраждав від вибухової хвилі, тут продовжують говорити, додавши мову війни, змінюються, сканують свої колекції та відкривають нові виставки. «Дайджест Одеси” поспілкувався із виконуючої обов‘язки директора Одеського національного художнього музею Катериною Кулай, яку призначили на посаду у березні. 

Музей відкрився влітку 2022 року із забитими вікнами. 23 липня йшла підготовка до відкриття виставки з нових надходжень «ДОВІЙНИ». В той день росіяни випустили 4 ракети по порту. Серед будівель, які постраждали був і музей. Якими були пошкодження від вибухової хвилі?

-Постраждав другий поверх, де є світловий скляний «ліхтар» стелі. Вона не витримала, скло повилітало і шматочками встромилось у паркет. На першому поверсі лише повилітали вікна, бо матеріали стелі ми замінили раніше. Відновили усе швидко, за підтримки ЮНЕСКО, закупили нові матеріали і тепер маємо захист у кілька шарів. Проте у нас є підозри, що обстріл призвів і до інших не явних пошкоджень. Для оцінки потрібна експертиза приміщення, наприклад, взимку у нас відлетіла частина даху і припускаємо, що це довгострокові наслідки від вибухової хвилі. 

Крім ЮНЕСКО, долучають міжнародні організації? І чого потребує музей для захисту культури? 

-Одеський художній музей і ГО Museum for change стали ніби базою, яка допомагає музеям Одеси та області, іншим регіонам. А перша організація, що нам допомогла — програма House of Europe, яка виділила 60 тисяч євро. Завдяки чому всі музеї міста, що були у списку змогли придбати необхідні на той момент пакувальні та захисні матеріали, посилили охорону в музеї. Тісно працюємо з ALIPH в Україні та ЮНЕСКО. На щастя, наш музей та інші заклади міста та країни отримують допомогу.

Насправді єдине, що потрібно для захисту культури — вивезення на безпечні території. Тому що в рамках самої будівлі, захиститись, коли летить ракета, майже неможливо. Від вибухових хвиль можна посилити пожежну та охоронну безпеку, знайти пакувальні матеріалів, але насправді не так багато можливостей є. Ми мали необхідні для пакування матеріали до вторгнення, хоча, як потім виявилось, їх забракло для всієї колекції.

Вивезення, це червоні списки, які формував Мінкульт ще у 2021 році? 

-Списки формує сама культурна установа, яка має цінну колекцію. Мінкульт може пропагувати таку політику. Наш список сформований ще за радянських часів, десь у 2021 році ми його підкоригували, тому відносно можна сказати, що ми були готові. Своєю цінною колекцією опікуємось. 

У лютому цього року музей відкрив доступ до зацифрованого наукового архіву, де понад 5400 файлів з більш ніж 30 музейних фондів. Коли займались цифровуванням, чи торкнеться інших колекцій?

-Замислюватись над цифровим архівом ми почали ще до повномасштабного вторгнення, коли ковід обмежив наші можливості. Тоді почались перші сканування, хоч і у досить помірному темпі. Після вторгнення, ми поглибились у ці процеси, переоцінили важливість онлайн-доступу до колекцій.  Тим паче цим можуть користуватись, як закордонні науковці, так і наші громадяни. Оцифровуємо не тільки архів, але й каталог, а на це потрібні ресурси. До 2022 року ми сканували власними силами, а вже цифровий архів зробили за підтримки Goethe-Institut Ukraine, а цифрування каталогу — завдяки ЮНЕСКО. Наразі очікуємо новий грант від Ukraine Heritage Response Fund. Плануємо до кінця року зробити цифровим весь науковий архів музею та продовжувати працювати над електронним каталогом. 

Чому не зробити це платною послугою? 

-У нас є інші програми платного доступу. Запущена програма підтримки музею через придбання NFT-картки. І хоч проєкт йшов не просто, ми його на щастя впровадили. Картки, прикрашені роботами видатних українських художників Кандинського, Жука, Головкова, будуть дійсні з травня 2023 року по травень 2024 року. Крім фізичного доступу, власник картки може замовити екскурсійний супровід, і зі свого комп’ютера з будь-якого куточка світу відвідати 3D-модель музею. Це схоже на програму Membership, яка вже діяла в музеї, а зараз, долучаємось до передових цифрових технологій. 

У музеї запустили кураторські екскурсії виставковими проєктами «Мови війни». Які відгуки від відвідувачів? 

-Перша виставка була ще до вторгнення. Вона складалась з робіт митців, які ми придбали або отримали в подарунок, протягом останніх трьох років. До речі, на цих картинах чітко відстежується те, що сьогодні відбувається в Україні. Митці відчували. Виставка з цього першого запуску ще кілька тижнів буде в музеї і вже змінимо на нову в рамках проєкту. Відгуки дуже різні. Є люди, які користуються тим, що вони бачать для власного рефлексування і проживання своїх відчуттів.  Але звісно є і ті люди, котрі звикли приходити в музей, щоб відпочити. Вони не завжди розуміють побачене. Намагатимемось змішувати воєнне мистецтво з тим, яке допоможе відволікатись, але даємо змогу людям подивитись «Мови війни» і говорити ними з різних ракурсів. 

Ми почали мріяти про відкриття навесні минулого року, проте навіть боялись один одному щось на цю тему сказати, адже все було незвично і нестабільно. Потрохи готувались і тут в день відкриття, і так незвичного, був обстріл. Ми живемо в такий час, хоч і заглиблюватись у ці почуття важко. 

Катерина з чотирма фаворитами та у компанії Олександра Суворова спочивають у Одеському художньому музеї. Як просувається ідея з конкурсом?

-Ми не отримали підтримку щодо гранту з реалізації програми по пам’ятнику. Шукатимемо можливості, точно організуємо зустрічі та панельні дискусії на опрацювання теми декомунізації та деімперіалізації. Ми бачили приклад з фігурою Леніна, коли її фактично познімали, а в головах людей все залишилось. Працюючи з Катериною та її фігурою, наша мета — надати усі дані, аби люди самі могли зробити переоцінку і постать не була таким маркером. 

Ніяких умов для утримання вона не потребує, це ж метал, який стояв на вулиці, під сонцем та голубами. Довелось нам її мити, але загалом її зберігання тут — цікавий для нас досвід. 

Нещодавно підписали Меморандум про партнерство та співробітництво з Громадською Радою ЕКСПО-2030. Які задачі будуть у музею?

– У нас іде тісне співробітництво. У планах декілька павільйонів з виставковими проєктами музею. Також зали та двір музею будуть відкриті для проведення заходів,  як окремий майданчик. За приїзду міжнародних гостей, ми показуватимемо наше місто, культуру, обличчя. 

Мене дуже надихає висловлювання та мрія Олександра Ройтбурда, щоб Одеський художній музей був однією з перших точок, куди приходитимуть туристи. Ми звикли, що вони сходять із трапу літака і відразу прямують до Оперного театру та Потьомкінських сходів, але він дуже вірив, що колись це буде і музей. Я теж про це мрію, тому для нас підписання меморандуму з ЕКСПО-2030 не є незвичайним.

Одеський художній музей до 2022 року запускав до семи виставок і приймав понад 45 000 відвідувачів на рік. Наразі міжнародні музейники пишуть, говорять, вивчають, знайомляться та підтримують українське мистецтво. І тепер згадуючи цей музей, ми говоримо не про локальний центр розвиток культури Одеси чи України, це внесок і до світової спадщини.

Continue Reading
Click to comment

Усі новини

Підтяжка обличчя в Південній Кореї

Published

on


Жінка, яка витратила 22 000 фунтів стерлінгів (понад мільйон гривень) на підтяжку обличчя “Кріс Дженнер” у Кореї, зізналася, що майже не відчувала болю після семигодинної операції.

59-річна Ейпріл Броді вирішила полетіти зі своєї рідної Австралії до цієї країни, щоб зробити глибоку площинну підтяжку обличчя, тому що вона “не бачила ту людину, якою, як їй здавалося, була всередині”. Про це пише The Sun.

Рішення летіти в Сеул

І хоча раніше вона покладалася на “корекції”, такі як ботокс та лазерне лікування, косметологиня Ейпріл виявила, що з віком вони стають менш ефективними.

Тож жінка вирішила почати займатися пластичною хірургією, а глибока площинна підтяжка обличчя була на першому місці в її списку бажань.

Ейпріл не поспішала нікуди та поспілкувалася з багатьма хірургами, перш ніж зупинилася на фахівцю із Сеула.

Жінка сплатила 10% передоплату за операцію, перш ніж приземлитися в Кореї — загальний рахунок становив приблизно 20 000 фунтів стерлінгів.




Жінка зробила підтяжку обличчя в Сеулі

Фото: The Sun

Результати операції

Там їй зробили глибоку площинну підтяжку обличчя, підтяжку шиї, бічну підтяжку брів, видалення зайвої шкіри під лінією щелепи та пересадку жиру, що передбачало забір її власного жиру та введення його в ділянки обличчя, які потребують трохи більшого об’єму.

Після додаткових консультацій, які гарантували ретельне планування всієї процедури, Ейпріл лягла під ніж 12 вересня.

Хоча загальний наркоз є поширеним явищем для таких операцій в інших країнах світу, у Кореї використовують “поглиблену седацію”, яка, на їхню думку, прискорює час відновлення та мінімізує травму.

Жінка зробила підтяжку обличчя в Сеулі



Жінка зробила підтяжку обличчя в Сеулі

Фото: The Sun

Тим не менш, Ейпріл була приголомшена, коли прокинулася і не відчула абсолютно жодного болю.

“Я просто відчувала сильне стягнення, бо була дуже опухла, але не було жодних неприємних відчуттів”, — каже вона.

Ейпріл наголосила, що дуже задоволена результатами процедури. Однак вона також зазначила, що повні результати підтяжки обличчя будуть помітні лише через шість, або навіть 12 місяців після операції.

“Набряк все ще дуже сильний. Це довга операція. У мене була операція, яка тривала понад сім годин”, — розповіла жінка.

Нагадаємо, Фокус раніше писав, що:

Крім того, хірург Василь Пінчук назвав найпопулярніші пластичні операції в Україні.



Джерело

Continue Reading

Події

Медіаплатформа ARTE France готова розпочати запуск україномовної версії

Published

on



Від ARTE участь у зустрічі взяли представники французького підрозділу медіаплатформи: директор редакції Боріс Разон та директор відділу «Суспільство/Культура» Фабрис Пушо.

Також долучилася заступниця керівника Офісу Президента Олена Ковальська.

Бережна наголосила, що україномовна версія каналу ARTE стане важливим інструментом культурної дипломатії та забезпечить доступ мільйонів українців за кордоном до високоякісного європейського інформаційного та культурного контенту.

«Представники ARTE France підтвердили готовність розпочати реалізацію україномовної версії платформи. Наразі ARTE вже має значний обсяг українського контенту і планує розширювати співпрацю з українською аудіовізуальною індустрією», – зазначають у міністерстві.

Окрему увагу під час зустрічі сторони приділили перспективам виробництва локального контенту, зокрема програмам за участю українських ведучих і розвитку цифрових форматів.

Як повідомлялося, ARTE – це франко-німецька медіаплатформа, що спеціалізується на документалістиці, культурних, освітніх і суспільних програмах. Наразі вона веде мовлення англійською, французькою, німецькою, іспанською, італійською, польською та румунською. ARTE активно розширює свою присутність у європейських країнах.

Читайте також: Уряд призначив заступницею міністра культури Богдану Лаюк

Торік медіаплатформа започаткувала проєкт Generation Ukraine, що передбачає створення режисерами з України 12 документальних стрічок, які розповідають про реальність після початку повномасштабного вторгнення РФ. Серед фільмів-учасників – «День як день», «Мирні люди», «Куба та Аляска».

Фото: Мінкультури



Джерело

Continue Reading

Відбудова

З 1 грудня можна подати на компенсацію втраченого на окупованих територіях житла

Published

on



Внутрішньо переміщені особи з тимчасово окупованих територій, які мають статус учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни, з 1 грудня 2025 року зможуть подати заяву на житловий ваучер номіналом 2 млн грн через Дію.

Як передає Укрінформ, про це повідомила у Телеграмі Прем’єр-міністерка України Юлія Свириденко.

Ваучер дозволяє придбати житло або інвестувати у будівництво, також його можна використати як перший внесок чи погасити іпотеку.

За словами Прем’єр-міністерки, це перший етап нової програми житлової допомоги для родин, чиї домівки залишилися на тимчасово окупованій території.

Заяву може подати внутрішньо переміщена особа, яка має статус УБД або особи з інвалідністю внаслідок війни (з 2014 року); має підтверджене попереднє місце проживання на тимчасово окупованих територій; має актуальну довідку ВПО з адресою фактичного проживання на підконтрольній Україні території; не володіє сама та її сімʼя іншим житлом на підконтрольних територіях (за винятком непогашеної іпотеки чи житла в зоні бойових дій); не отримувала житлової підтримки в інших програмах і не має чинних заяв у «єВідновленні».

Ваучер можна буде використати протягом п’яти років. Після придбання житла на нього діятиме 5-річна заборона на відчуження, щоб гарантувати цільове використання коштів.

Читайте також: У Реєстрі збитків з’явилася нова категорія заяв

Механізм виплат буде уточнений Міністерством розвитку громад і територій.

“Паралельно ми шукаємо можливості розширити програму на інші категорії ВПО з тимчасово окупованих територій. Наша мета — щоб доступ до житла отримали якомога більше українських сімей, які втратили свої домівки через війну”, – запевнила Свириденко.

Як пояснив у Телеграмі віцепрем’єр-міністр з відновлення — міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба, механізм працює на базі державного Реєстру пошкодженого та знищеного майна, тому всі необхідні дані про нерухоме майно підтягнуться автоматично.

Щоб подати заявку, потрібно оновити застосунок «Дія», підтвердити склад сім’ї та підписати заяву. Після цього вона проходить перевірку Мінфіну та комісії за місцем фактичного проживання.

Поступово подання стане доступним також у ЦНАПах і в нотаріусів.

Для реалізації першого етапу програми залучено 120 млн євро від Банку розвитку Ради Європи. Це дасть змогу забезпечити житлом перші 3 000 родин.

Як повідомлялося, Кабінет міністрів спростив умови користування програмою «єВідновлення» для людей, чиє житло належить декільком власникам, коли один із співвласників не виходив на зв’язок або не надавав на це згоди.

Фото: freepik 



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.