Connect with us

Війна

Прем’єри, відсутність баласту, театр у сховищі з віяловими відключеннями світла. Інтерв’ю Юлії Пивоварової

Published

on

Коли б’ють гармати, музи не мовчать. У цьому виснажливому протистоянні, поступово, українські театри почали бачитись із глядачами. Бо кожному потрібно робити те, що вмієш найкраще. Про тижні з пустими залами, прем’єри, нові бачення та адаптацію до воєнного стану розповіла директорка Одеського академічного українського музично-драматичного театру імені В. Василька — Юлія Пивоварова.

Закритий театр та внутрішній показ вистави «Саша, винеси сміття»

Спочатку всі театри були закриті. Хлопці десь за тиждень зробили укриття і багато акторів знаходились тут. Разом було якось легше це проходити. Десь у середині березня наш актор Олександр Самусенко сказав мені: “Я збожеволію. Як жити далі? Я хочу працювати”. На той момент ми всі були на вимушеному простою, коли ніхто не працює. Я зателефонувала нашому режисерові, Максиму Голенко, з пропозицією щось робити. Саме він обрав «Саша, винеси сміття».

“Дві самотні жінки — Катя й Оксана — тягнуть побутовий віз самостійно і згадують Сашу. Він військовий, який під час свого життя воював хіба зі своєю дружиною. І тільки після його смерті в країну приходить війна, у якій він міг би проявити себе. Тому Саша, попри встановлений дружиною красивий пам’ятник, вирішує стати в стрій для захисту своєї держави і робити все те, що вмів. Бо ж народжений був не тільки для того, щоб на вимогу дружини й падчерки виносити сміття… Він має надію нарешті стати видимим для суспільства, як став видимим для своєї сім’ї після своєї смерті.”

П’єса написана Наталкою Ворожбит у 2015 році.

Максим Голенко ставив її одразу у підвальному приміщенні, тому що воно одночасно і сховище. Почалась робота над виставою, трошки її змінили, адже деякі акценти, з повномасштабним російським вторгненням, стали інакше звучати. Як на мене, Максим зробив дуже сильну, хорошу виставу. Але нам не дозволяли її показувати глядачу. Внутрішній показ відбувся 29 квітня, це перша вистава, яка під час війни була зроблена в країні (наскільки я пам’ятаю). 

Глядачі чудово відреагували, їх одразу було багато. Вистава хітова, та й коли лунає повітряна тривога, ми не перериваємось, бо працюємо вже в укритті.

Для мене найскладнішими під час війни були квітень і травень. Розуміла, що все зроблене, репертуар, люди — щоденні втрати, ніби все просто знищено. Тоді мені полегшало і кожен крок давався краще. Максим Голенко теж це розумів, прийшовши до мене з фразою: “Ми з тобою втратили театр”. Я його привітала з тим, що він це зрозумів і ми почали робити далі.

Гастролі та єднання між театрами країни

Тоді ми не знали, чи дозволять нам грати, яка буде ситуація, тому що всі театри були закриті. Наші колеги, Рівненський академічний український музично-драматичний театр та його директор Володимир Петрів, запросили нас з гастролями та цією виставою. Все ж ми встигли зробити прем’єру в Одесі, відіграли одну виставу та поїхали. Нас дуже тепло прийняли у Рівному. У ці дуже складні часи ми стали розуміти наскільки близькі в театральному світі. На той момент у них було кілька вибухів за містом, вони не чули того, що чула Одеса. Тому, коли ми їхали назад, рівненці обіймали нас всіх і казали: “Хороші наші, куди ж ви їдете? У вас там небезпечно, залишайтесь з нами. Будемо всі разом, якось помістимось…”.

Така ж історія відбулась в Івано-Франківську, куди нас запросили. Театр виїхав, але перший день не грали, через ракетну навалу 10 жовтня. Ми відіграли дві вистави та подивились кілька їхніх. А пан Ростислав Любомирович, директор і художній керівник Івано-Франківського театру, надав можливість нашим акторам безкоштовно відпочити в Буковелі протягом двох днів. Поїхали всі разом. 

Такого єднання з іншими театрами ще не було, то, як на мене, чудова історія відбувається. 

У кінці жовтня до нас в Одесу приїздив Херсонський театр імені Миколи Куліша. Показували в театрі юного глядача свою виставу. Ми домовились з директором Олександром Книгою, що наступні гастролі з «Лишатися (не) можна…» будуть на одеській сцені. Робимо анонси на 1-2 грудня. Залучені херсонські актори та Римма Зюбіна. Тому історія буде цікава.

Поки що не плануємо гастролі, але є пропозиції навесні поїхати на фестивалі у Литву, Польщу. Це складно зараз робити, бо гастролі дороговартісні, а ми не Національний театр, нам такі витрати не оплачують. Витрачати можемо лише те, що заробимо самі. 

Вистави для глядачів, гроші, волонтери та відключення світла

Знаю, що по різних областях країни виникали складні ситуації стосовно театрів, тому дуже вдячні нашій військовій адміністрації. Особливо керівнику Департаменту культури ОВА Олені Олійник. Вона така маленька та тендітна жінка, але скільки значного зробила. Ми одні з перших почали грати на сцені і зустрічатись із глядачем, отримуємо заробітну платню. Навіть в Києві такого не було. Тому я розумію, наскільки багато зроблено для театрів та культури в Одесі. 

Коли були призупинені контракти, величезну допомогу надавали і волонтери. Разом споряджали наших хлопців у ЗСУ. 

Деякі гроші були на рахунку, але ми витрачали їх дуже обережно. Держава нам допомагає з теплопостачанням. Тож, якщо буде тепло в місті, теплішатиме і в театрі. Допомагають із оплатою енергопостачання, тому не повністю все на нас. 

Графіків відключень зараз немає, як і самих відключень по факту. Разом з департаментом культури прописали час вистав. Цілеспрямовано перенесли вистави у вихідні на 15:00, щоб люди встигли прийти до театру, ми не вмикали багато світла, могли дограти у разі повітряної тривоги. І, звичайно, щоб люди могли доїхати додому. У будні працюємо о 18:00. Спочатку думали, як це буде, але якщо людина має намір прийти до театру — вона прийде. Розуміємо ситуацію, яка зараз в країні та адаптуємось.

Прем’єри та нове бачення

У нашій команді нові актори, дехто переїхав з Рівного, з Миколаєва, Києва. Склад дуже міцний і за це я вдячна Максиму Голенку. Він вміє ставити, підбирає акторів і вони хочуть працювати саме з ним. Долучились медійні актори: заслужений артист України Марк Дробот та актор Володимир Гладкий. 

Як на мене, будь-яка вистава не може жити безліч років, якщо не говоримо про оперу і балет, адже там інші закони жанру. У нашому світі кажуть, що у неї є десь сім років. Динамічний сучасний драматичний театр має оновлювати репертуар. Змінюються темпи, ритми, сприйняття подій, а зараз ми просто вимушені ставити. Оновили вистави: «Серце навпіл», «Клуб самотніх сердець» і працюємо над «Приречені танцювати». Є пропозиції стосовно «Черевичків», яку ставить Олексій Гнатковський за гоголівською повістю «Ніч перед Різдвом». Це буде сучасне прочитання тексту. Чекаємо, як зможе навідатись режисер Іван Уривський для змін у нашій візитівці — виставі «Тіні забутих предків».

Серед прем’єр у воєнний час «Чуваки не святкують, або Ukrainian» з глядачем на сцені. Актуальна вистава за новелами Руслана Горового, дуже емоційна, актори швидко рухаються та змінюють свої персоналії — вийшло круто. 

«Собаче серце» — так, це інсценування за Михайлом Булгаковим, українською мовою. Конкретно до цього твору: більша частина людей не читали, а дивились фільм Євгена Євстігнєєва. Якщо говорити відверто, у книзі професор Преображенський геть зовсім не такий білий і пухнастий, як і доктор Борменталь. У нашому прочитані немає гарного і хорошого професора, яким він і не був. На цю виставу приходять і військові, і волонтери. Реакції чудові. Вона пояснює, чому це зараз відбувається в країні і чому росіяни напали. Вистава вийшла ще більш актуальною.

До речі, у будь-якому театрі є актори, які йдуть попереду: провідні і нібито баласт. Це питання дуже хвилювало мене та режисера. Коли я подивилась цю виставу, сказала Максиму Голенкові, що у нас немає баласту. Кожен з них — гідний найголовніших ролей у кращих виставах. 

В роботі вистава «Метод Грьонхольма» — психологічний детектив каталонського драматурга Жорди Гальсерана. Працюватиме наша штатна режисерка Лера Федотова. А Максим Голенко спробує відновити виставу «Золоте теля», але це вже навесні. Ми її кілька разів всього зіграли, а потім почалась війна. А вистава цікава, багатофігурна, за сучасним прочитанням. Є велика різниця між часом, коли Ільф та Петров писали «12 стільців» та «Золоте теля». Під час першого, вони були романтиками, очікували від революції чогось хорошого чи доброго. Друге писалось значно пізніше. Є багато над чим працювати. 

Культурні заходи грають не останню роль для розвитку міської економіки. Це ті ж самі робочі місця, податки, гості міста… І не завжди культура – про розваги, вона теж протистоїть війні, сприяє повному розкриттю людей, появі нового поля для осмислення та свідомих рішень. Закриття всього, що асоціюється з нормальним життям призводить до дестабілізації країни, чого ворог і хоче. Тому, можемо сходити до театру, хоч і у сховищі. 

Фото: Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька.

Війна

У Покровську триває операція із розширення логістичних коридорів

Published

on

У Покровській агломерації триває операція Сил оборони із розширення логістичних коридорів.

Як передає Укрінформ, про це 7-й корпус швидкого реагування Десантно-штурмових військ Збройних сил України повідомляє у Телеграмі.

Ворог увʼяз у міських боях за Покровськ та не може захопити місто з допомогою зброї. Тому загарбники намагаються посилити пропаганду та дезінформацію, маніпулюючи вигадками про нібито “захоплення Покровська”. Як відкрито, так і приховано.

Ситуація у смузі відповідальності 7-го корпусу ШР ДШВ залишається складною. Ворог активно штурмує північну частину Покровська. Українські бійці продовжують виконувати завдання з оборони міста, стримуючи просування росіян.

“На окремих ділянках ворог намагається діяти біля логістичних шляхів. Однак у цих зонах швидкість ліквідації ворога – вища за швидкість його переміщення”, – зауважили українські військові.

Логістика залишається ускладненою, але функціонує. Триває операція із розширення логістичних коридорів.

Попри інтенсивні бойові дії, за останній тиждень угруповання сил оборони в районі Мирнограда провело кілька ротацій особового складу.

До оборони Покровської агломерації продовжують залучатися різні складові Сил оборони – Десантно-штурмові війська, штурмові підрозділи, БпС, ССО, СБУ, Нацгвардії, Нацполіції.

Читайте також: ССО показали, як знищують загарбників, які намагаються закріпитись в індустріальних об’єктах Покровська

Як повідомляв Укрінформ, Сили оборони України продовжують оборонну операцію в Покровську. Інформація німецького видання Bild про повне захоплення міста російськими військами і “закінчений бій” не відповідає дійсності.

Фото: Костянтин Ліберов



Джерело

Continue Reading

Війна

Третій корпус спростував фейк генштабу РФ про «прорив» росіян у Лимані

Published

on

Як зазнають українські військові, начальник генштабу армії РФ Валерій Герасімов доповів очільнику Кремля Володимиру Путіну про «прорив Росії на Донеччині», де оборону утримують 63-тя та підрозділи 60-ї ОМБр Третього армійського корпусу.

«Підрозділи корпусу відбивають близько 40 ворожих штурмів на день на підступах до Лиману та не дозволяють противнику зайти до міста», – зазначив командир корпусу, бригадний генерал Андрій Білецький.

Зокрема, за останній місяць ворог здійснив десяток спроб інфільтрації малими групами на околицях міста. І окупантів кожної з них було ліквідовано або взято в полон, зазначають у Третьому армійському корпусі.

«Так, один із полонених росіян на відео дякує російському воєнкору за “злив” у Телеграмі їхніх позицій. Ворога оперативно виявили наші бійці. Частину групи знищили на місці, а йому пощастило потрапити до полону і вижити», – йдеться у повідомленні.

Як додав командир 63-ї ОМБр, полковник Павло Юрчук, за чотири роки начальник генштабу ЗС РФ Герасімов «спалив» свою армію, не взявши під повний контроль жодної української області. «Тому поки наші підрозділи придушують у зародку будь-які спроби РФ наблизитися до Лиману, він доповідає Путіну про неіснуючі успіхи», – наголосив Юрчук.

У Третьому армійському корпусі підкреслили, що продовжують утримувати лінію оборони на зайнятих рубежах.

Читайте також: Інформація Bild про повне захоплення Покровська росіянами не відповідає дійсності – Генштаб

Як повідомлялося, росіяни обстрілюють всі під’їзні шляхи до Лиману, у місті станом на 12 листопада залишалося 3,5 тис. людей.

Через пошкодження газорозподільчої системи внаслідок ворожих обстрілів у Лимані повністю припинено газопостачання.



Джерело

Continue Reading

Війна

екснардеп заявив, що без допомоги Україна перетвориться на Зімбабве

Published

on

Переговори у Москві не дали особливого прогресу, але Україні час замислитися про фінансування до 2030 року. Колишній народний депутат Вадим Денисенко наголосив, що Китай вже провів “зондування російської позиціі”, а про єдині можливі гарантії безпеки для України в разі прискорення закінчення війни ніхто не говорить.

Переговори у Росії “закінчилися нічим”. Сторони обговорили фінансові і, ймовірно, санкційні питання майбутньої угоди. Про це політолог повідомив у Facebook 3 грудня.

“Тут нема що багато писати — це було прогнозовано, так як американці, на переговорах в Маямі не педалювати територіальне питання, яке є базовим і для (президента США Дональда — ред.) Трампа, і для (лідера РФ Володимира — ред,) Путіна. Схоже, американці, справді, дещо змінили стратегію: спочатку вони обговорять з росіянами все важливе для них, а потім нас дотискатимуть територіальним питанням”, — зазначив він.

Окремо Денисенко акцентував увагу на Китай, а саме на те, що напередодні зустрічі Путіна зі спецпосланцем США Стівом Віткоффом та старшим радником Трампа Джаредом Кушнером у Росію завітав міністр закордонних справ Китаю Ван Ї. Під час візиту він “щось передав” секретарю Ради безпеки РФ Сергію Шойгу.

“Що він передав можна лише здогадуватися. Але це точно було “зондування російської позиціі” на предмет того наскільки росіяни в своїх торгах із США готов далеко зайти в питаннях співпраці по північному шляху і копалинах Ароктики (вуглеводні і рідкоземи)”, — підкреслив ексдепутат.

Він нагадав, що президент Франції Емманюель Макрон запланував поїздку у Китай. Зі слів Денисенка, там обговорюватимуть безпекові гарантії для Європи і про Україну в цьому контексті.

“Що має нас непокоїти вже зараз? Базове питання — гроші. І не лише на 2026 рік, а, цілому, на наступні 5 років, як мінімум. Якщо ми йдемо по сценарію прискорення закінчення війни (якщо США та РФ домовиться) єдиними гарантіями нашої безпеки можуть бути гарантії нашого фінансування і продажу зброї. А про це взагалі ніхто, схоже не говорить. Ані 28 пунктів Віткофа, ані зменшений варіант, напрацьований в Швейцарії взагалі не про це. А без зовнішніх грошей — ми Зімбабве”, — додав він.

Нагадаємо, державний секретар США Марко Рубіо заявив, що з боку Росії закінчити “найбільш нелогічну” війну може лише президент Володимир Путін. З його слів, “якщо робити все правильно”, Україна може отримати прийнятну угоду з гарантіями безпеки та процвітати як країна у майбутньому.

За даними NBC News, Кремль категоричний у трьох умовах щодо завершення війни. Йдеться про повний контроль над Донбасом, суттєве обмеження ЗСУ та міжнародне визнання окупованих земель російськими.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.