Connect with us

Війна

Прем’єри, відсутність баласту, театр у сховищі з віяловими відключеннями світла. Інтерв’ю Юлії Пивоварової

Published

on

Коли б’ють гармати, музи не мовчать. У цьому виснажливому протистоянні, поступово, українські театри почали бачитись із глядачами. Бо кожному потрібно робити те, що вмієш найкраще. Про тижні з пустими залами, прем’єри, нові бачення та адаптацію до воєнного стану розповіла директорка Одеського академічного українського музично-драматичного театру імені В. Василька — Юлія Пивоварова.

Закритий театр та внутрішній показ вистави «Саша, винеси сміття»

Спочатку всі театри були закриті. Хлопці десь за тиждень зробили укриття і багато акторів знаходились тут. Разом було якось легше це проходити. Десь у середині березня наш актор Олександр Самусенко сказав мені: “Я збожеволію. Як жити далі? Я хочу працювати”. На той момент ми всі були на вимушеному простою, коли ніхто не працює. Я зателефонувала нашому режисерові, Максиму Голенко, з пропозицією щось робити. Саме він обрав «Саша, винеси сміття».

“Дві самотні жінки — Катя й Оксана — тягнуть побутовий віз самостійно і згадують Сашу. Він військовий, який під час свого життя воював хіба зі своєю дружиною. І тільки після його смерті в країну приходить війна, у якій він міг би проявити себе. Тому Саша, попри встановлений дружиною красивий пам’ятник, вирішує стати в стрій для захисту своєї держави і робити все те, що вмів. Бо ж народжений був не тільки для того, щоб на вимогу дружини й падчерки виносити сміття… Він має надію нарешті стати видимим для суспільства, як став видимим для своєї сім’ї після своєї смерті.”

П’єса написана Наталкою Ворожбит у 2015 році.

Максим Голенко ставив її одразу у підвальному приміщенні, тому що воно одночасно і сховище. Почалась робота над виставою, трошки її змінили, адже деякі акценти, з повномасштабним російським вторгненням, стали інакше звучати. Як на мене, Максим зробив дуже сильну, хорошу виставу. Але нам не дозволяли її показувати глядачу. Внутрішній показ відбувся 29 квітня, це перша вистава, яка під час війни була зроблена в країні (наскільки я пам’ятаю). 

Глядачі чудово відреагували, їх одразу було багато. Вистава хітова, та й коли лунає повітряна тривога, ми не перериваємось, бо працюємо вже в укритті.

Для мене найскладнішими під час війни були квітень і травень. Розуміла, що все зроблене, репертуар, люди — щоденні втрати, ніби все просто знищено. Тоді мені полегшало і кожен крок давався краще. Максим Голенко теж це розумів, прийшовши до мене з фразою: “Ми з тобою втратили театр”. Я його привітала з тим, що він це зрозумів і ми почали робити далі.

Гастролі та єднання між театрами країни

Тоді ми не знали, чи дозволять нам грати, яка буде ситуація, тому що всі театри були закриті. Наші колеги, Рівненський академічний український музично-драматичний театр та його директор Володимир Петрів, запросили нас з гастролями та цією виставою. Все ж ми встигли зробити прем’єру в Одесі, відіграли одну виставу та поїхали. Нас дуже тепло прийняли у Рівному. У ці дуже складні часи ми стали розуміти наскільки близькі в театральному світі. На той момент у них було кілька вибухів за містом, вони не чули того, що чула Одеса. Тому, коли ми їхали назад, рівненці обіймали нас всіх і казали: “Хороші наші, куди ж ви їдете? У вас там небезпечно, залишайтесь з нами. Будемо всі разом, якось помістимось…”.

Така ж історія відбулась в Івано-Франківську, куди нас запросили. Театр виїхав, але перший день не грали, через ракетну навалу 10 жовтня. Ми відіграли дві вистави та подивились кілька їхніх. А пан Ростислав Любомирович, директор і художній керівник Івано-Франківського театру, надав можливість нашим акторам безкоштовно відпочити в Буковелі протягом двох днів. Поїхали всі разом. 

Такого єднання з іншими театрами ще не було, то, як на мене, чудова історія відбувається. 

У кінці жовтня до нас в Одесу приїздив Херсонський театр імені Миколи Куліша. Показували в театрі юного глядача свою виставу. Ми домовились з директором Олександром Книгою, що наступні гастролі з «Лишатися (не) можна…» будуть на одеській сцені. Робимо анонси на 1-2 грудня. Залучені херсонські актори та Римма Зюбіна. Тому історія буде цікава.

Поки що не плануємо гастролі, але є пропозиції навесні поїхати на фестивалі у Литву, Польщу. Це складно зараз робити, бо гастролі дороговартісні, а ми не Національний театр, нам такі витрати не оплачують. Витрачати можемо лише те, що заробимо самі. 

Вистави для глядачів, гроші, волонтери та відключення світла

Знаю, що по різних областях країни виникали складні ситуації стосовно театрів, тому дуже вдячні нашій військовій адміністрації. Особливо керівнику Департаменту культури ОВА Олені Олійник. Вона така маленька та тендітна жінка, але скільки значного зробила. Ми одні з перших почали грати на сцені і зустрічатись із глядачем, отримуємо заробітну платню. Навіть в Києві такого не було. Тому я розумію, наскільки багато зроблено для театрів та культури в Одесі. 

Коли були призупинені контракти, величезну допомогу надавали і волонтери. Разом споряджали наших хлопців у ЗСУ. 

Деякі гроші були на рахунку, але ми витрачали їх дуже обережно. Держава нам допомагає з теплопостачанням. Тож, якщо буде тепло в місті, теплішатиме і в театрі. Допомагають із оплатою енергопостачання, тому не повністю все на нас. 

Графіків відключень зараз немає, як і самих відключень по факту. Разом з департаментом культури прописали час вистав. Цілеспрямовано перенесли вистави у вихідні на 15:00, щоб люди встигли прийти до театру, ми не вмикали багато світла, могли дограти у разі повітряної тривоги. І, звичайно, щоб люди могли доїхати додому. У будні працюємо о 18:00. Спочатку думали, як це буде, але якщо людина має намір прийти до театру — вона прийде. Розуміємо ситуацію, яка зараз в країні та адаптуємось.

Прем’єри та нове бачення

У нашій команді нові актори, дехто переїхав з Рівного, з Миколаєва, Києва. Склад дуже міцний і за це я вдячна Максиму Голенку. Він вміє ставити, підбирає акторів і вони хочуть працювати саме з ним. Долучились медійні актори: заслужений артист України Марк Дробот та актор Володимир Гладкий. 

Як на мене, будь-яка вистава не може жити безліч років, якщо не говоримо про оперу і балет, адже там інші закони жанру. У нашому світі кажуть, що у неї є десь сім років. Динамічний сучасний драматичний театр має оновлювати репертуар. Змінюються темпи, ритми, сприйняття подій, а зараз ми просто вимушені ставити. Оновили вистави: «Серце навпіл», «Клуб самотніх сердець» і працюємо над «Приречені танцювати». Є пропозиції стосовно «Черевичків», яку ставить Олексій Гнатковський за гоголівською повістю «Ніч перед Різдвом». Це буде сучасне прочитання тексту. Чекаємо, як зможе навідатись режисер Іван Уривський для змін у нашій візитівці — виставі «Тіні забутих предків».

Серед прем’єр у воєнний час «Чуваки не святкують, або Ukrainian» з глядачем на сцені. Актуальна вистава за новелами Руслана Горового, дуже емоційна, актори швидко рухаються та змінюють свої персоналії — вийшло круто. 

«Собаче серце» — так, це інсценування за Михайлом Булгаковим, українською мовою. Конкретно до цього твору: більша частина людей не читали, а дивились фільм Євгена Євстігнєєва. Якщо говорити відверто, у книзі професор Преображенський геть зовсім не такий білий і пухнастий, як і доктор Борменталь. У нашому прочитані немає гарного і хорошого професора, яким він і не був. На цю виставу приходять і військові, і волонтери. Реакції чудові. Вона пояснює, чому це зараз відбувається в країні і чому росіяни напали. Вистава вийшла ще більш актуальною.

До речі, у будь-якому театрі є актори, які йдуть попереду: провідні і нібито баласт. Це питання дуже хвилювало мене та режисера. Коли я подивилась цю виставу, сказала Максиму Голенкові, що у нас немає баласту. Кожен з них — гідний найголовніших ролей у кращих виставах. 

В роботі вистава «Метод Грьонхольма» — психологічний детектив каталонського драматурга Жорди Гальсерана. Працюватиме наша штатна режисерка Лера Федотова. А Максим Голенко спробує відновити виставу «Золоте теля», але це вже навесні. Ми її кілька разів всього зіграли, а потім почалась війна. А вистава цікава, багатофігурна, за сучасним прочитанням. Є велика різниця між часом, коли Ільф та Петров писали «12 стільців» та «Золоте теля». Під час першого, вони були романтиками, очікували від революції чогось хорошого чи доброго. Друге писалось значно пізніше. Є багато над чим працювати. 

Культурні заходи грають не останню роль для розвитку міської економіки. Це ті ж самі робочі місця, податки, гості міста… І не завжди культура – про розваги, вона теж протистоїть війні, сприяє повному розкриттю людей, появі нового поля для осмислення та свідомих рішень. Закриття всього, що асоціюється з нормальним життям призводить до дестабілізації країни, чого ворог і хоче. Тому, можемо сходити до театру, хоч і у сховищі. 

Фото: Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька.

Війна

Росіяни використовують базу відпочинку у Севастополі для розміщення військових підрозділів

Published

on

“Агенти руху фіксують різке зростання активності у районі військової бази відпочинку “Севастополь”. Цей комплекс, який раніше призначався для відпочинку та реабілітації військовослужбовців, тепер перетворено загарбниками на замаскований центр військового управління”, – ідеться у повідомленні.

За отриманими даними, у приміщеннях бази розміщена військова частина, що складається з військових аналітиків, IT-фахівців та штабних офіцерів. Більшість із них пересувається у цивільному одязі, щоб об’єкт виглядав як звичайний будинок відпочинку і не привертав зайвої уваги.

“Загарбники цинічно прикриваються об’єктом, який мав служити для лікування та відновлення своїх солдатів, а насправді перетворили його на штаб. Це ще один доказ, що вони в паніці шукають будь-які способи заховати ключові вузли керування”, – зазначили агенти руху.

“АТЕШ” продовжує спостереження за цією частиною та її діяльністю.

Читайте також: Окупанти визнали пляж у Балаклаві найнебезпечнішим у Криму – ЗМІ

Як повідомляв Укрінформ, агенти “АТЕШ” здійснили диверсію на залізниці в російському Ростові-на-Дону, що порушило графіки руху ешелонів із боєприпасами, технікою та резервами армії РФ.



Джерело

Continue Reading

Війна

Армія РФ атакує майже на всіх напрямках фронту, Покровський та Лиманський

Published

on

Російська артилерія сьогодні вкотре обстріляла прикордонні населені пункти, зокрема Кучерівку, Старикове, Бобилівку, Білу Березу, Вовківку, Бунякине та Козаче Сумської області, Клюси, Галаганівку та Грем’ячку Чернігівської області.

На Північно-Слобожанському та Курському напрямках українські оборонці відбили дві ворожі атаки. Росіяни на цій ділянці фронту вже чотири рази задіювали для ударів авіацію, скинули дев’ять керованих авіабомб, здійснили 96 обстрілів, зокрема один – із реактивної системи залпового вогню.

На Південно-Слобожанському напрямку війська РФ десять разів атакували позиції захисників поблизу Вовчанська, Синельникового, Дворічанського та в бік Колодязного. П’ять боєзіткнень тривають.

На Куп’янському напрямку Сили оборони відбили чотири ворожі атаки, здійснені в бік Піщаного та Петропавлівки. Ще одне боєзіткнення триває.

На Лиманському напрямку російська армія 35 разів атакувала поблизу Греківки, Нововодяного, Новоєгорівки, Копанок, Середнього, Рідкодуба, Карпівки та Зарічного, у бік Лимана та Дробишевого. Оборонці успішно зупинили 16 спроб її просування. У 19 локаціях бої тривають.

На Слов’янському напрямку загарбники шість разів намагалися прорватися в районах Ямполя, Серебрянки, Дронівки, Виїмки, Сакко і Ванцетті. Два боєзіткнення тривають.

На Краматорському напрямку йдуть два боєзіткнення в районах Часового Яру. Також росіяни намагалися наступати в бік Предтечиного.

На Костянтинівському напрямку ворог 24 рази атакував у районах Плещіївки, Іванопілля, Русиного Яру та в бік Костянтинівки. Сім боєзіткнень досі тривають.

На Покровському напрямку російські війська здійснили 41 спробу потіснити Сили оборони із займаних позицій у районах Володимирівки, Федорівки, Никанорівки, Червоного Лимана, Родинського, Новоекономічного, Покровська, Котлиного, Удачного, Молодецького, Ялти та Дачного. Три боєзіткнення ще тривають.

На Олександрівському напрямку загарбники вісім разів атакували поблизу Іванівки, Олексіївки, Привільного та Красногірського.

На Гуляйпільському напрямку оборонці зупинили шість спроб армії РФ просунутися вперед поблизу Затишшя, Солодкого, Яблукового та Зеленого Гаю, у бік Гуляйполя. Ще три боєзіткнення тривають.

Ворожа авіація завдала ударів по Воздвижівці та Гуляйполю.

На Оріхівському напрямку захисники України успішно відбили російську атаку поблизу Приморського.

На Придніпровському напрямку ворог сьогодні ще не проводив бойових зіткнень.

На інших напрямках фронту ситуація суттєво не змінилася.

Читайте також: Дрони ССО завдали ударів по військових РФ, які готувалися до просування у Покровську

Як повідомляв Укрінформ, за допомогою далекобійних дронів українські оборонці знищили в Покровську місце зосередження російських військових, які готувалися до подальшого перегрупування та просування.

Фото: 33 окремий штурмовий полк Сухопутних військ



Джерело

Continue Reading

Війна

Генштаб підтвердив ураження в Чувашії заводу з виготовлення навігаційного обладнання для дронів та ракет

Published

on


Сили оборони України уразили завод із виготовлення навігаційного обладнання до крилатих і балістичних ракет та безпілотників у російській Чувашії.

Як передає Укрінформ, про це Генеральний штаб Збройних сил України повідомив у Фейсбуці.

Вночі 26 листопада підрозділи Сил оборони України уразили, серед іншого, завод із виготовлення навігаційного обладнання та комплектуючих до крилатих і балістичних ракет “ВНДІР-Прогрес” у Чебоксарах (Республіка Чувашія).

Зафіксоване влучання по території підприємства з подальшою пожежею на об’єкті.

Завод займається виробництвом ГНСС-приймачів та антен для супутникових систем GLONASS, GPS і Galileo, зокрема модулів типу “Комета”, що застосовуються у дронах-камікадзе типу Shahed, а також у ракетах комплексів “Іскандер-М”, “Калібр”, модулях УМПК для авіабомб.

Ступінь завданих збитків уточнюється.

Читайте також: Військові заводи і нафтова інфраструктура: Україна завдала ударів по низці стратегічних об’єктів РФ

Крім того, українські безпілотники у тимчасово захопленій Василівці Запорізької області уразили командний пункт одного з підрозділів зі складу 58-ї загальновійськової армії РФ, зенітний ракетний комплекс “Тор-М1” у Маріуполі, склади боєприпасів бригадного рівня в Очеретиному і Кам’янці на тимчасово захопленій частині Донецької області, а також місце накопичення особового складу росіян на Покровському напрямку.

Як повідомляв Укрінформ, у місті Чебоксари під атаку дронів потрапило підприємство “ВНДІР-Прогрес”, яке виготовляє для російської армії антени “Комета”, що захищають ударні БПЛА від українських засобів радіоелектронної боротьби. Місцеві жителі повідомляли про численні вибухи.

Перше фото ілюстративне



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.