Connect with us

Війна

Прем’єри, відсутність баласту, театр у сховищі з віяловими відключеннями світла. Інтерв’ю Юлії Пивоварової

Published

on

Коли б’ють гармати, музи не мовчать. У цьому виснажливому протистоянні, поступово, українські театри почали бачитись із глядачами. Бо кожному потрібно робити те, що вмієш найкраще. Про тижні з пустими залами, прем’єри, нові бачення та адаптацію до воєнного стану розповіла директорка Одеського академічного українського музично-драматичного театру імені В. Василька — Юлія Пивоварова.

Закритий театр та внутрішній показ вистави «Саша, винеси сміття»

Спочатку всі театри були закриті. Хлопці десь за тиждень зробили укриття і багато акторів знаходились тут. Разом було якось легше це проходити. Десь у середині березня наш актор Олександр Самусенко сказав мені: “Я збожеволію. Як жити далі? Я хочу працювати”. На той момент ми всі були на вимушеному простою, коли ніхто не працює. Я зателефонувала нашому режисерові, Максиму Голенко, з пропозицією щось робити. Саме він обрав «Саша, винеси сміття».

“Дві самотні жінки — Катя й Оксана — тягнуть побутовий віз самостійно і згадують Сашу. Він військовий, який під час свого життя воював хіба зі своєю дружиною. І тільки після його смерті в країну приходить війна, у якій він міг би проявити себе. Тому Саша, попри встановлений дружиною красивий пам’ятник, вирішує стати в стрій для захисту своєї держави і робити все те, що вмів. Бо ж народжений був не тільки для того, щоб на вимогу дружини й падчерки виносити сміття… Він має надію нарешті стати видимим для суспільства, як став видимим для своєї сім’ї після своєї смерті.”

П’єса написана Наталкою Ворожбит у 2015 році.

Максим Голенко ставив її одразу у підвальному приміщенні, тому що воно одночасно і сховище. Почалась робота над виставою, трошки її змінили, адже деякі акценти, з повномасштабним російським вторгненням, стали інакше звучати. Як на мене, Максим зробив дуже сильну, хорошу виставу. Але нам не дозволяли її показувати глядачу. Внутрішній показ відбувся 29 квітня, це перша вистава, яка під час війни була зроблена в країні (наскільки я пам’ятаю). 

Глядачі чудово відреагували, їх одразу було багато. Вистава хітова, та й коли лунає повітряна тривога, ми не перериваємось, бо працюємо вже в укритті.

Для мене найскладнішими під час війни були квітень і травень. Розуміла, що все зроблене, репертуар, люди — щоденні втрати, ніби все просто знищено. Тоді мені полегшало і кожен крок давався краще. Максим Голенко теж це розумів, прийшовши до мене з фразою: “Ми з тобою втратили театр”. Я його привітала з тим, що він це зрозумів і ми почали робити далі.

Гастролі та єднання між театрами країни

Тоді ми не знали, чи дозволять нам грати, яка буде ситуація, тому що всі театри були закриті. Наші колеги, Рівненський академічний український музично-драматичний театр та його директор Володимир Петрів, запросили нас з гастролями та цією виставою. Все ж ми встигли зробити прем’єру в Одесі, відіграли одну виставу та поїхали. Нас дуже тепло прийняли у Рівному. У ці дуже складні часи ми стали розуміти наскільки близькі в театральному світі. На той момент у них було кілька вибухів за містом, вони не чули того, що чула Одеса. Тому, коли ми їхали назад, рівненці обіймали нас всіх і казали: “Хороші наші, куди ж ви їдете? У вас там небезпечно, залишайтесь з нами. Будемо всі разом, якось помістимось…”.

Така ж історія відбулась в Івано-Франківську, куди нас запросили. Театр виїхав, але перший день не грали, через ракетну навалу 10 жовтня. Ми відіграли дві вистави та подивились кілька їхніх. А пан Ростислав Любомирович, директор і художній керівник Івано-Франківського театру, надав можливість нашим акторам безкоштовно відпочити в Буковелі протягом двох днів. Поїхали всі разом. 

Такого єднання з іншими театрами ще не було, то, як на мене, чудова історія відбувається. 

У кінці жовтня до нас в Одесу приїздив Херсонський театр імені Миколи Куліша. Показували в театрі юного глядача свою виставу. Ми домовились з директором Олександром Книгою, що наступні гастролі з «Лишатися (не) можна…» будуть на одеській сцені. Робимо анонси на 1-2 грудня. Залучені херсонські актори та Римма Зюбіна. Тому історія буде цікава.

Поки що не плануємо гастролі, але є пропозиції навесні поїхати на фестивалі у Литву, Польщу. Це складно зараз робити, бо гастролі дороговартісні, а ми не Національний театр, нам такі витрати не оплачують. Витрачати можемо лише те, що заробимо самі. 

Вистави для глядачів, гроші, волонтери та відключення світла

Знаю, що по різних областях країни виникали складні ситуації стосовно театрів, тому дуже вдячні нашій військовій адміністрації. Особливо керівнику Департаменту культури ОВА Олені Олійник. Вона така маленька та тендітна жінка, але скільки значного зробила. Ми одні з перших почали грати на сцені і зустрічатись із глядачем, отримуємо заробітну платню. Навіть в Києві такого не було. Тому я розумію, наскільки багато зроблено для театрів та культури в Одесі. 

Коли були призупинені контракти, величезну допомогу надавали і волонтери. Разом споряджали наших хлопців у ЗСУ. 

Деякі гроші були на рахунку, але ми витрачали їх дуже обережно. Держава нам допомагає з теплопостачанням. Тож, якщо буде тепло в місті, теплішатиме і в театрі. Допомагають із оплатою енергопостачання, тому не повністю все на нас. 

Графіків відключень зараз немає, як і самих відключень по факту. Разом з департаментом культури прописали час вистав. Цілеспрямовано перенесли вистави у вихідні на 15:00, щоб люди встигли прийти до театру, ми не вмикали багато світла, могли дограти у разі повітряної тривоги. І, звичайно, щоб люди могли доїхати додому. У будні працюємо о 18:00. Спочатку думали, як це буде, але якщо людина має намір прийти до театру — вона прийде. Розуміємо ситуацію, яка зараз в країні та адаптуємось.

Прем’єри та нове бачення

У нашій команді нові актори, дехто переїхав з Рівного, з Миколаєва, Києва. Склад дуже міцний і за це я вдячна Максиму Голенку. Він вміє ставити, підбирає акторів і вони хочуть працювати саме з ним. Долучились медійні актори: заслужений артист України Марк Дробот та актор Володимир Гладкий. 

Як на мене, будь-яка вистава не може жити безліч років, якщо не говоримо про оперу і балет, адже там інші закони жанру. У нашому світі кажуть, що у неї є десь сім років. Динамічний сучасний драматичний театр має оновлювати репертуар. Змінюються темпи, ритми, сприйняття подій, а зараз ми просто вимушені ставити. Оновили вистави: «Серце навпіл», «Клуб самотніх сердець» і працюємо над «Приречені танцювати». Є пропозиції стосовно «Черевичків», яку ставить Олексій Гнатковський за гоголівською повістю «Ніч перед Різдвом». Це буде сучасне прочитання тексту. Чекаємо, як зможе навідатись режисер Іван Уривський для змін у нашій візитівці — виставі «Тіні забутих предків».

Серед прем’єр у воєнний час «Чуваки не святкують, або Ukrainian» з глядачем на сцені. Актуальна вистава за новелами Руслана Горового, дуже емоційна, актори швидко рухаються та змінюють свої персоналії — вийшло круто. 

«Собаче серце» — так, це інсценування за Михайлом Булгаковим, українською мовою. Конкретно до цього твору: більша частина людей не читали, а дивились фільм Євгена Євстігнєєва. Якщо говорити відверто, у книзі професор Преображенський геть зовсім не такий білий і пухнастий, як і доктор Борменталь. У нашому прочитані немає гарного і хорошого професора, яким він і не був. На цю виставу приходять і військові, і волонтери. Реакції чудові. Вона пояснює, чому це зараз відбувається в країні і чому росіяни напали. Вистава вийшла ще більш актуальною.

До речі, у будь-якому театрі є актори, які йдуть попереду: провідні і нібито баласт. Це питання дуже хвилювало мене та режисера. Коли я подивилась цю виставу, сказала Максиму Голенкові, що у нас немає баласту. Кожен з них — гідний найголовніших ролей у кращих виставах. 

В роботі вистава «Метод Грьонхольма» — психологічний детектив каталонського драматурга Жорди Гальсерана. Працюватиме наша штатна режисерка Лера Федотова. А Максим Голенко спробує відновити виставу «Золоте теля», але це вже навесні. Ми її кілька разів всього зіграли, а потім почалась війна. А вистава цікава, багатофігурна, за сучасним прочитанням. Є велика різниця між часом, коли Ільф та Петров писали «12 стільців» та «Золоте теля». Під час першого, вони були романтиками, очікували від революції чогось хорошого чи доброго. Друге писалось значно пізніше. Є багато над чим працювати. 

Культурні заходи грають не останню роль для розвитку міської економіки. Це ті ж самі робочі місця, податки, гості міста… І не завжди культура – про розваги, вона теж протистоїть війні, сприяє повному розкриттю людей, появі нового поля для осмислення та свідомих рішень. Закриття всього, що асоціюється з нормальним життям призводить до дестабілізації країни, чого ворог і хоче. Тому, можемо сходити до театру, хоч і у сховищі. 

Фото: Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька.

Війна

У Повітряних силах оцінили загрози від «Шахедів» із новою китайською антеною

Published

on

Ворог постійно намагається модернізувати свої дрони-камікадзе типу “Шахед”, щоб обійти українські засоби радіоелектронної боротьби.

Як передає Укрінформ, про це в телеефірі повідомив начальник управління комунікацій Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат.

Так Ігнат прокоментував виявлені ударні дрони типу “Шахед”, оснащені китайською 16-канальною антеною для ефективнішої протидії українським засобам РЕБ.

“Звісно, усе вивчається. Якщо раніше було 8 каналів, тепер 16. Треба усе подавляти засобами радіоелектронної боротьби. Тобто зазвичай “Шахед” керується супутником, де є супутникова навігація, і дрон має супутникову систему наведення. Треба його збивати з маршруту, як-то кажуть spoofing, “спантеличення”, або ж, відповідно, подавлення сигналу. Чим і займаються наші системи радіоелектронної боротьби для того, щоби дрон не долетів до місця призначення і десь впав. Бажано, де немає сильної загрози життю людей”, – прокоментував Ігнат.

Він зазначив, що в міру удосконалення ворожих “Шахедів” українські захисники потребують більше засобів боротьби з ними.

Читайте також: Експерт пояснив, чому в Україні масово не виробляють оптоволоконні дрони

“І над цим сьогодні працюють. Серйозне виробництво нашого військово-промислового комплексу, є партнерська допомога, також допомагають інші організації і фонди. Тут важливо розуміти, що РЕБ, який можна купити в OLX, не завжди може бути ефективний. Це стосується дуже багатьох випадків, коли дійсно розраховують на ці системи, а вони не працюють так, як би хотілося. Це марні надії людей на захист”, – зауважив представник Повітряних сил.

Як повідомляв Укрінформ, китайські котушки з оптоволокном часто бувають браковані, що впливає на ефективність дрона.

Фото: Aleksandr Gusev/PACIFIC P/SIPA



Джерело

Continue Reading

Війна

ЗСУ Gepard — наскільки ефективна німецька зентина установка у війні з РФ

Published

on


Один з українських розрахунків установки Flakpanzer Gepard уже має на своєму рахунку 26 знищених ударних дронів і три крилаті ракети Збройних сил РФ.

Німецька зенітна самохідна установка (ЗСУ) Flakpanzer Gepard, розроблена в 1970-х роках, несподівано виявилася вкрай затребуваною в умовах сучасної війни. Незважаючи на свій вік, ця 47-тонна машина стала ефективним інструментом боротьби з дронами і крилатими ракетами, відіграючи важливу роль у захисті критично важливої інфраструктури України. Про бойову роботу українського “Гепарда” йдеться в матеріалі АрміяInform.

Зокрема, бойовий розрахунок одного з підрозділів Повітряного командування “Захід” встановив рекорд — 26 знищених ударних дронів і три крилаті ракети на рахунку. Причому цілі були вражені в умовах мінімального часу на реакцію.

Можливості ЗСУ Gepard

Перші установки Gepard були передані Україні 2022 року. Спочатку їх сприймали як застарілу техніку, проте швидко довели свою ефективність на полі бою. Особливо важливою стала їхня роль у відбитті масованих атак дронів-камікадзе і крилатих ракет, які Росія використовує для ударів по українській енергетичній інфраструктурі.

Головне озброєння установки — дві 35-мм автоматичні гармати Oerlikon KDA із загальною скорострільністю до 1100 пострілів на хвилину (по 550 пострілів на ствол). Висока щільність вогню і спеціальна конструкція боєприпасів роблять Gepard ідеальною зброєю для ураження малогабаритних і високошвидкісних цілей.


Fullscreen

Розрахунок Flakpanzer Gepard

Фото: Facebook

Особливу роль в ефективності машини відіграють снаряди AHEAD, які під час розриву формують хмару вольфрамових суббоєприпасів. Це дає змогу вражати ціль навіть за невеликої похибки наведення, що особливо важливо під час перехоплення дронів і ракет.

Ефективність “Гепарда” забезпечується злагодженою роботою двох радарів і автоматизованої системи управління вогнем. Перший пошуковий радар виявляє цілі на відстані до 15 км і передає координати в систему наведення. А супровідний радар фіксує ціль і коригує вогонь у реальному часі.

Це рішення дає змогу перехоплювати навіть складні та малопомітні цілі з високою точністю. Причому оператор установки лише підтверджує захоплення цілі та дає команду на вогонь.

На відміну від стаціонарних систем ППО, установка може швидко змінювати позицію, що ускладнює її виявлення і знищення. Крім того, броня захищає екіпаж від осколків і стрілецької зброї, а автономний радар дає змогу діяти без зовнішньої цілевказівки.

Проте українські розрахунки Gepard стикаються з проблемою дефіциту боєприпасів. Тому Німеччина вже організувала нове виробництво 35-мм снарядів і регулярно передає їх Україні, однак витрата боєкомплекту в умовах активних бойових дій залишається вкрай високою.

система Гепард


Fullscreen

Технічні характеристики Flakpanzer Gepard

  • Маса: 47,5 т.
  • Озброєння: 2 × 35-мм гармати Oerlikon KDA.
  • Скорострільність: 1100 пострілів/хв (550 на ствол).
  • Радіус виявлення: до 15 км
  • Боєкомплект: 640 снарядів
  • Екіпаж: 3 людини
  • Двигун: дизельний, 830 к. с.
  • Швидкість: до 65 км/год


Важливо

Gepard — найкраща система проти російських БпЛА: експерти назвали головну причину (відео)

Gepard — найкраща система проти російських БпЛА: експерти назвали головну причину (відео)



Джерело

Continue Reading

Війна

У Повітряних силах оцінили темпи постачань в Україну літаків F-16 та «Міраж»

Published

on

Держави-партнери України в рамках авіаційної коаліції дотримуються взятих на себе зобов’язань щодо постачань бойових літаків і навчання українських пілотів.

На цьому наголосив начальник управління комунікацій Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат у телеефірі, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«У рамках авіаційної коаліції, яку було створено торік, держави виконують свої зобов’язанні по поставці літаків, по навчанню пілотів, і в навчальних центрах інструктори забезпечують навчання не лише на F-16, а вже й на «Міражах». Ці процеси тривають, звичайно, вони не є швидкими. Стандартний перехід на F-16 потребує значно більше часу, ніж його витратили пілоти», – зауважив Ігнат.

Читайте також: У Повітряних силах спросували російський фейк про збиття літака F-16 на Сумщині

Він також високо оцінив бойову роботу українських пілотів, які досконало опанували західні літаки F-16, і досвід яких уже вивчають західні партнери.

«Те, що роблять сьогодні пілоти F-16, ми всі бачимо. Так, нещодавно пілот за один бойовий виліт збив шість крилатих ракет, маючи для цього лише чотири ракети, а дві інші він добив гарматою. Таких випадків взагалі не було в світовій історії. Це є абсолютний рекорд. Тому партнери у нас, безумовно, вчаться тому досвіду, який ми вже маємо, як на землі, так і в небі», – зазначив Ігнат.

Читайте також: Повітряні сили закликають не поширювати у соцмережах відео з бойовою авіацією, зокрема з F-16

Як повідомляв Укрінформ, 20 березня Президент Володимир Зеленський заявив, що Україна отримала нову партію винищувачів F-16.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.