Connect with us

Війна

Україна — бренд переможця: Які шанси Одеси прийняти EXPO 2030. Розповів Роман Григоришин

Published

on

Виставка EXPO — іміджевий захід світового масштабу і в України є всі шанси на проведення виставки в Одесі у 2030 році. Наразі йде підготовка до голосування за кандидата. Воно відбудеться у листопаді 2030 року, де 170 країн, члени Міжнародного бюро виставок, голосуватимуть за одного з чотирьох кандидатів. Міста-суперники Одеси: Пусан, Рим, Ер-Ріяд. Про одеські переваги та плани виставки для “Дайджесту Одеси” розповів директор Департаменту інвестиційної та зовнішньоекономічної діяльності, міжнародного співробітництва і туризму Одеської обласної військової адміністрації, Роман Григоришин.

Фото: УСІ

Розглянемо конкурентів

Виставка можливо не такий відомий захід, як Чемпіонат Світу з футболу чи Олімпійські ігри, але йде на рівні з ними. А економічний ефект навіть більший, адже виставка триває півроку. 

Виставка планувалась на 2020 рік в Дубай, була перенесена і проходила з жовтня по березень 2021 року. В 2025 році пройде в Японії. Тому, якщо планувати виставку у Пусані (Південна Корея) або Ер-Ріяду (Саудівська Аравія) — це суперечить базовому олімпійському принципу: виставка повинна подорожувати континентами. 

Розглянемо Ер-Ріяд. Ми розуміємо, що фінансово — це точно фаворит, тому що таких можливостей, мабуть, немає у жодної з інших країн. Проте, є аспекти, які грають проти: закритість країни та питання забезпечення прав жінок. Ми зараз будемо спостерігати Чемпіонат Світу з футболу в Катарі. І вже зустрічаються різні ситуації по персоналу саме жіночої статі. Цивілізованому світу зазвичай важко робити такі кроки в напрямку країн, які важко назвати демократичними. 

Італія. У 2015 році виставка була в Мілані. Якщо дивитись на столітню історію виставок, то в цій країні вона була дуже багато разів. А у Східній Європі виставки не було останні 40 років. 

Серед претендентів була москва, але вона сама собі вистрілила в ногу. Москви немає, тому з огляду на це Одеса — є одним із фаворитів. Ми не фантасти, розуміємо, що у багатьох з цих міст виставку можна проводити хоч завтра, а Одесі — треба попрацювати. Але для цього якраз є оці сім років, за які ми можемо перевтілити наше місто. І зробити таким, яке зможе прийняти протягом 6 місяців мільйони туристів. 

Переваги міста і для нього

Сам проєкт EXPO дуже класно підходить у контекст відновлення України. Країна є форпостом протистояння проти нацистів сучасності. Тому було б дуже слушно, аби інші країни підтримали в наданні права на проведення виставки саме в Україні. Так вони б надали нам не рибу, як зазвичай, а вудочку, якою б ми зловили своє щастя. 

https://youtu.be/4r_h0yTJUQ0

Відповідно, це може бути флагманський проєкт всього півдня України. Логістично немає сенсу будувати ще один чи два аеропорти в Одесі. Треба робити місто доступним для інших аеропортів, з’єднувати швидкими шляхами з Миколаєвом (відновлення аеропорту) і з Ізмаїлом (реконструкція злітної смуги). І звичайно швидкою залізницею Одеса-Київ, щоб ми були в межах 3-4 годин зі столицею. Цей логістичний ланцюжок по-новому зв’яже Одесу із Європою, Києвом та Миколаєвом. 

Одеса у світі популярне місто, проте на жаль не випустило нічого нового у сучасності, а та спадщина, яка була, вже розгубилась. Проте ми знаємо, що іноземці визнавали це місто як комфортне для життя. Багато хто закохувався в місто, а хтось —в людей, купував нерухомість і час від часу приїжджає. Саме Одеса серед міст України найбільше зачаровує іноземців. На це багато підстав. Виставка — стимул приїхати, тим хто чув, але не був тут.  

Щодо економічного добробуту міста, звичайно, хочемо, щоб вони приїхали, отримали задоволення, витратили тут гроші, підтримали нашу економіку, або стали б частиною цієї економіки. Тому це неймовірно великий шанс, історичний для Одеси. 

Куди крокуємо стосовно EXPO

У кінці листопада 171 Генеральна асамблея МБВ, на якій відбудеться презентація нашої заявки, цього разу в офлайн режимі. Там буде вперше представлено саме архітектурний концепт, який розробляла Zaha Hadid Architects.

Фото: EXPO 2030

У проміжку між лютим-квітнем буде перевіряюча місія. Перше, що інспектуватимуть — гарантії центральної влади. Ми наразі робимо план, який запропонуємо Міжнародному бюро по візиту. Вони тут працюватимуть з понеділка по п’ятницю. Перші день-два вони проведуть у Києві, потім прибудуть до Одеси. Відбудеться зустріч з керівництвом міста, області, виїзд на саму локацію, демонстрація проєктів, логістики. Крім нашої презентації, готуємо кілька крутих сюрпризів для них. 

Ми розуміємо усю безпекову ситуацію, отримали завірення від Генерального Секретаря Міжнародного бюро виставок. Як мінімум він точно приїде, а щоб місія відбулась, потрібно ще троє делегатів. Я думаю, що не буде проблеми. На крайній випадок думатимемо про якийсь гібридний варіант цієї місії, можливо в онлайн-режимі. Але офлайн — краще.

Місце зустрічі поля зрошення: де планують проходження виставки

Запланована територія — 250 га полів зрошення в 15 хвилинах їзди до центру. Про цю територію говорять останні років 20. Є купа варіантів, а щоб перейти від слів до справи, треба вирішити цілий ряд проблем. І так склалось, що, бюджетом міста чи області — це майже неможливо. Навіть, якщо ми не виграємо, то в будь-якому випадку, це можливість привести до ладу місце. Адже це справді територія пріоритетного розвитку: величезна ділянка, на якій може з’явитись як новий мікрорайон, так і різні економічні суб’єкти. Великий простір для росту, що знайти у місті на узбережжі — важко. І до речі, — ще одна перевага Одеси, відносно суперників. В інших країн немає ділянки в межах центру міста. 

Кожна країна по-різному підходить до виставки. Хтось приїжджає себе продавати, представляючи виробників, а хтось презентує країну. Є країни, які концептуально не сприймають, коли ти презентуєш виробника, як США, наприклад, вони себе презентували, як країну загалом. Зрештою — велика конверсія грошей та привернення уваги до країни. Наприклад, у 2021 році, український павільйон був також заточений на кількох виробників. І вони підписали багато контрактів. Це можливість. 

Попри війну: як готуватись до проєкту 2030 року, коли у країні війна

Безумовно вторгнення вплинуло. Рік тому, коли ми заявили про цю ініціативу, до того як її підтримав президент, багато людей дуже скептично ставились. Особливо ті, хто був у Дубай і розуміють що це таке. 

Через вторгнення та події в Україні і такої уваги, то з цього боку є трохи позитивного впливу для проєкту і можливостей. росію викинули з процесу, а Одеса стала хабом для міжнародних організацій, центром зернової угоди.

Організаційно та ментально після вторгнення було важко повернутись до роботи. Коли тут питання життя та смерті, розмовляти про те, що буде у 2030 році — складно. Коли вся адміністрація, і я також, працювала на забезпечення військових, навіть в думках не було питання “Що робити з ЕКСПО?”. 

На кінець лютого планували почати процес підготовки досьє. Були підібрані підрядники, розуміння фінансування, адже це не мало бути за кошти платників податків. Ми були готові починати з 1 березня. Почалась повномасштабна війна і зрозуміло, що ніхто до цього не повертався. І я чесно кажу, не знаю як склалось, якби в середині квітня мені не подзвонила Генеральний директор Zaha Hadid Architectsі. Вона сказала, що фірма готова продовжувати співпрацю. Нагадаю, це найдорожче та найпопулярніше архітектурне бюро у світі. Дуже багато компаній, міст змагаються за те, щоб компанія щось проєктувала чи будували в них і це коштує дуже дорого. До цього ми розглядали комерційну співпрацю з цим бюро, і коли вони в квітні подзвонили, то була дискусія. Навіть якби були гроші, нас би ніхто не зрозумів. Але фірма вирішила подарувати нам цей проект, тому що за їхніми словами: “ Україна — бренд переможців”. Вони хотіли бути з нами, підтримати та перемогти разом. 

Після цієї історії особисто я та моя команда не розглядали, що ми не подаємо це досьє. Так, це було дуже важко — програмний документ англійською та французькою мовами. Там розписано все до деталей: як рухаються люди, де вони живуть, яка економіка процесу, як будуватимуться павільйони, як ми будемо це промоутити. 

Маленька довідка: 7 вересня Україна офіційно подала реєстраційне досьє до Міжнародного бюро виставок у Парижі (BIE) для участі у конкурсі серед країн-кандидатів на право проведення Всесвітньої виставки Expo 2030 в Одесі. Цей крок є ключовим і обов’язковим для кожної країни-кандидата на етапі розгляду проєкту та в процесі голосування.

Фото: EXPO 2030

Ми з’єднались з командою CIVITTA. Ця консалтингова компанія веде дуже багато проєктів Кабінету Міністрів і ми почали співпрацю. Вони дуже молодці, надзвичайно креативні, крута професійна команда, яка допомогла все це зібрати в один документ. Тут варто відзначити, що Обласна адміністрація, всі департаменти, міністерства, місто оперативно надавали інформацію та допомагали. Це був як мурашник і в мене літо пройшло під лозунгом “досьє ЕКСПО”. 

Часто запитують чому ми цим займаємось, при тому що немає абсолютної гарантії, що ми переможемо. Але мені подобається бути причетним до чогось великого і це не купиш ні за які гроші. Думаю, що можливо завдяки цій роботі, колись в 2030 році, гулятиму зі своєю дитиною на виставці ЕКСПО в Одесі. З гордістю скажу: “я працював над цим”.

Хочу відзначити, що абсолютно всі країни, які є нашими конкурентами в боротьбі за ЕКСПО, абсолютно коректно себе поводять. Не бачив жодного висловлювання, що в Україні немає шансів, бо у них війна. 

Дізнатись, нададуть Одесі право чи ні, зможемо за 14 місяців. Це довгий дипломатичний шлях, на меті якого показати світу сучасну та прогресивну Одесу.

Війна

новий Lightning II може замінити Warthog — деталі

Published

on


Американський штурмовик A-10 Warthog (“Бородавочник”) здійснив перший політ більш як 50 років тому, озброєний гарматою, яка поливає ворога на землі снарядами зі збідненим ураном. F-35 Lightning II (“Блискавка”) вперше злетів 20 років тому, і сьогодні за ним вишикувалась черга бажаючих, які хотіли б його купити на тлі загострення світових конфліктів. Що краще — “Бородавочник” зі збідненим ураном чи невидима й швидка “Блискавка”?

Багатофункціональна конструкція F-35 не дає йому переваг у ближній авіаційній підтримці, але цей винищувач якнайкраще підходить для виконання місій у спірному повітряному просторі, чого не можна сказати про його конкурентів на кшталт A-10 Warthog.

Фокус переклав статтю “F-35 Lightning II — літак для ближньої авіаційної підтримки?” журналіста та експерта у військовій техніці Гаррісона Касса для порталу The National Interest. Касс порівняв F-35 та A-10 і пояснив, чи може новітній стелс-винищувач за 90 млн дол. замінити свого у п’ять разів дешевшого 55-річного попередника.

Розроблений як універсальний багатофункціональний винищувач, F-35 Lightning II був задуманий для виконання як повітряних, так і наземних місій. Але створити єдину платформу, яка однаково добре виконуватиме всі можливі завдання, не так і просто. Досягнення чудових характеристик для однієї функції зазвичай вимагає компромісів у характеристиках для іншої, а це означає, що один літак, здатний виконувати багато різних завдань, не отримає переваг у жодному з них.

Найбільшу увагу в багатоцільовому профілі F-35 привертає до себе його здатність виконувати завдання типу “повітря-земля”. Увага до цієї функції багато в чому пояснюється тим, що F-35 вважається потенційним наступником A-10 Thunderbolt II, основної платформи ближньої авіаційної підтримки останніх п’ятдесяти років. Цей простий літак відмінно виконував одну-єдину задачу, що контрастує з багатофункціональним F-35 нового покоління.

Порівняння F-35 Lightning II та A-10 Warthog



F-35 проти A-10 – порівняльна таблиця основних характеристик двох літаків

Фото: nationalinterest.org

Чи підходить F-35 для атак по наземних цілях?

В основі наземних місій F-35 лежать непомітність, точність і мережева ситуаційна обізнаність. На відміну від A-10, заснованого на грубій силі й живучості, F-35 виживає, залишаючись непомітним. Завдяки радіопоглинаючим матеріалам, внутрішнім відсікам для зброї й звивистим повітрозабірникам двигуна, всі з яких відкалібровані для зменшення радіолокаційної помітності, F-35 може непомітно проникати в контрольований повітряний простір і завдавати ударів по цілях, перш ніж ворожа оборона взагалі помітить його присутність. Така філософія, що ставить “стелс понад усе”, радикально змінює підхід до ближньої авіаційної підтримки й ударів в тилу супротивника в сучасній війні.

З технічної точки зору F-35 оснащений найсучаснішими датчиками та системами наведення.

  • Електрооптична система наведення (EOTS), вбудована в носову частину F-35, поєднує в собі інфрачервону зйомку і лазерне наведення для ідентифікації, відстеження та ураження наземних цілей високоточними боєприпасами.
  • Система розподіленої апертури (DAS) забезпечує 360-градусний інфрачервоний огляд, дозволяючи льотчикам бачити крізь літак і підтримувати візуальний контакт з полем бою навіть у темряві або за поганої погоди.
  • У поєднанні з радаром AN/APG-81 AESA цей набір систем допомагає F-35 завдавати точних ударів по рухомих або нерухомих цілях з великої відстані без використання зовнішніх модулів або літаків підтримки.

Щодо озброєння, F-35 може нести на борту дві 907-кілограмові бомби GBU-31 Joint Direct Attack Munitions (JDAM) або GBU-53 Small Diameter Bomb (SDB), що зберігає його стелс-характеристики й забезпечує високу точність ведення вогню. А в ситуаціях, коли непомітність не надто важлива, F-35 може переходити в “режим звіра”, несучи до 9,979 тонни різних боєприпасів на зовнішніх вузлах підвіски, фактично перетворюючись на бомбовоз. Ця модульна гнучкість дозволяє F-35 діяти як стелс-винищувач або нічим не примітний бомбовоз, залежно від вимог місії.

F-35 створений для воєн майбутнього, на відміну від A-10

Порівняння з A-10 неминучі. Гармата GAU-8/A Avenger, що стріляє 30-мм снарядами зі збідненим ураном, є унікальною зброєю, якої немає на F-35, оснащеному доволі скромною 24-мм гарматою GAU 22/A. У той час як A-10 був розроблений для тривалої роботи на низьких висотах, F-35 завдає ударів з великої відстані, координуючи свої дії з сухопутними військами через захищені канали передачі даних і доставляючи високоточні боєприпаси, не входячи в зону безпосереднього бойового зіткнення. Ці методи, мабуть, виключають слово “ближня” з “ближньої авіаційної підтримки”.

Незаперечний факт полягає в тому, що в майбутньому конфлікті з майже рівним супротивником F-35 зможе вижити в спірному повітряному просторі, тоді як A-10 — ні. Хоча F-35 не має такої міцності й вогневої потуги, як A-10, він втілює доктринальний перехід до платформ, що являють собою вузли злиття датчиків в мережевому бойовому просторі, де дані набагато важливіші, ніж груба ударна сила.

Про автора

Гаррісон Касс — старший автор відділу оборони та національної безпеки в The National Interest. Касс — адвокат і колишній політичний кандидат, який вступив на службу до ВПС США в якості льотчика-стажиста, а потім був демобілізований за станом здоров’я. Він спеціалізується на військовій стратегії, аерокосмічній галузі та питаннях глобальної безпеки. Гаррісон здобув ступінь доктора юриспруденції в Орегонському університеті та ступінь магістра в галузі глобальної журналістики та міжнародних відносин в Нью-Йоркському університеті.



Джерело

Continue Reading

Війна

ППО знешкодила 95 зі 115 російських безпілотників

Published

on

Сили протиповітряної оборони знешкодили 95 зі 115 безпілотників, якими росіяни атакували Україну з вечора 20 листопада.
 

Як передає Укрінформ, про це Повітряні сили Збройних сил України повідомляють у Телеграмі.

З 18:00 четверга, 20 листопада, ворог атакував Україну 115 ударними БПЛА типу Shahed, “Гербера” і безпілотниками інших типів із напрямків: Курськ, Орел, Міллерово, Приморсько-Ахтарськ (РФ), Гвардійське (тимчасово окупований Крим), і близько 70 із них – дрони типу Shahed.

Повітряний напад відбивали авіація, зенітні ракетні війська, підрозділи РЕБ та безпілотних систем, мобільні вогневі групи Сил оборони України.

За попередніми даними, станом на 09:00 п’ятниці, 21 листопада, протиповітряна оборона збила / подавила 95 БПЛА на півночі, півдні та сході України.

Зафіксовані влучання 19 ударних дронів на 12 локаціях, а також падіння збитих (уламки) на чотирьох локаціях.

Найбільше постраждали об’єкти цивільної інфраструктури та приватні домогосподарства у Чернігівській, Дніпропетровській, Харківській та Одеській областях. Є жертви серед цивільного населення.

Крім того, ворог завдав удару по місту Запоріжжя керованими авіабомбами. Внаслідок удару загинуло п’ятеро людей, пошкоджені багатоповерхові будинки, приміщення торговельного ринку, супермаркету, транспортні засоби.

“Росія продовжує атакувати ударними дронами південь України. В повітряному просторі кілька груп ворожих БпЛА. Дотримуйтесь правил безпеки”, – закликали у Повітряних силах.

Читайте також: До ППО зможуть долучатися підприємства критичної інфраструктури – Шмигаль

Як повідомляв Укрінформ, у Запоріжжі внаслідок ворожого удару загинули п’ятеро людей, вісім зазнали поранень, пошкоджені багатоповерхівки та торгівельні павільйони.

Фото: Повітряні сили



Джерело

Continue Reading

Війна

Ворог атакує Дніпропетровщину дронами

Published

on

На Дніпропетровщині лунають вибухи. Ворог атакує область дронами.

Про це у Телеграмі написав в. о. начальника Дніпропетровської ОВА Владислав Гайваненко, передає Укрінформ.

“️Дніпропетровщина під атакою безпілотників. Гучно. Наслідки з’ясовуємо”, – написав він.

Наразі в області оголошено повітряну тривогу. Людей закликають бути у безпечному місці.

Читайте також: У Чернігівському районі російський БпЛА влучив у цивільні обʼєкти

Як повідомляв Укрінформ, зранку 20 листопада війська РФ атакували Павлоградський, Синельниківський та Нікопольський райони Дніпропетровщини. Постраждали люди, загинули свійські тварини.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.