Connect with us

Криминал

Мобильные операторы списывают со счетов украинцев десятки миллионов: что происходит

Published

on

В Україні близько 100 млн грн щороку списують з мобільних рахунків за контент-послуги, на які клієнти не давали свою згоду. Один невірний клік – і щомісяця рахунок буде скорочуватися на 15-20 грн

Оператори намагаються заробити більше, а українці скаржаться на списання коштів

Українські мобільні оператори заробляють в рази менше, ніж більшість їхніх європейських колег. Різко підвищити тарифи не вийде – клієнти перейдуть на найдешевші пакети або просто поміняють SIM-карту. Але оператори знайшли вихід із ситуації: почали надавати пакети послуг на 28 днів, а не календарний місяць; у всі тарифні плани включили плату за інтернет і почали агресивно продавати контент-послуги.

Приміром, у кінці розмови на екрані телефону спливає повідомлення. «Активуйте послугу СМС-інформування…» і два варіанти відповіді: «відхилити», «прийняти». Натиснувши не дивлячись на другий варіант, ви дозволите щотижня списувати з рахунку 25 грн. А за ці гроші будуть надсилати повідомлення з прогнозом погоди або повідомляти СМС результати футбольних матчів.

А в деяких ситуаціях клієнта просто ставлять перед фактом. Мовляв, послугу вже підключили, а щоб відхилити її, необхідно відправити СМС за номером. Деякі подібні повідомлення сприймають як шахрайські, а тим часом гроші за послугу дійсно списуються з рахунку.

«Прийшла СМС-ка з невідомого номера. Назва якась зі словом Books і вартість – 15 грн/7 днів. І написано: «Для самостійного відключення відправте слово СТОП на такий-то номер». Ну, я подумала, що зараз відправлю слово СТОП, а виявиться, що номер платний і з мене відразу всі гроші спишуть. А через місяць дивлюся, дійсно списало вже 60 грн! І жодних повідомлень, що з рахунку спишуть кошти, не було!» – скаржиться киянка Марина.

Головна проблема, розповідає експерт ринку Олександр Мазур, – найчастіше такі послуги надають контент-провайдери. Оператори укладають з ними договори, а вже вони заробляють так, як можуть.

«Дійсно кількість скарг почастішало, як мінімум у п’ять разів за останні два роки. У чому причина? Оператор — це просто посередник. Він не створює ці контент-послуги. Підписує угоди з контент-провайдером, а той заробляє, як може. Дійсно спливають блоки, кнопки на сайтах. Людина абсолютно випадково може підписатися на непотрібну послугу і помітити це через місяць або два», – розповідає Мазурів.

Тобто оператори часто віддають на «аутсорс» послугу, а вже треті компанії активно його просувають. Якщо ж звернутися до самого оператора, він найчастіше сумлінно допоможе відключити платне інформування, але гроші, зрозуміло, повертати ніхто не буде.

«Ми оперативно реагуємо на звернення наших клієнтів і при необхідності надаємо можливість відключення тих чи інших послуг, в тому числі і промо-меню та інформаційних SMS-розсилок», – пояснили в компанії Vodafone.

Обсяг ринку контент-послуг – понад 1 млрд грн (дані за 2017-й), розповідає експерт сектору ІТ й Телеком BRDO Ігор Самоходський. «Ми не можемо точно визначити, скільки з цього мільярда – контент-послуги, які підключені випадково. Але думаю, що це не менше 10%», – розповідає експерт.

Тобто як мінімум 100 млн грн щороку українці платять за ті послуги, які не збиралися замовляти і про які, можливо, навіть не знають. Відстояти свої права клієнтам мобільних операторів, відзначають в BRDO, вкрай складно. 9 з 10 абонентів – анонімні. SIM-карти купують без паспорта, на своє ім’я не реєструють. А потім, звертаючись до профільного регулятора із скаргою, отримують відповідь: ви анонімний клієнт і не можете отримати розшифровку по послугах. На цьому все і закінчується.

Як врятувати ситуацію

Зобов’язати всіх українців реєструвати мобільні номери на своє ім’я можна, але ситуацію це не врятує. Рішення може бути простіше, розповідає Ігор Самоходський. Зараз Офіс ефективного регулювання розробляє проект, який зобов’яже всіх операторів мобільного зв’язку надавати контент-послуги після подвійного підтвердження.

«Потрібно розуміти, що самі по собі контент-послуги це нормальна практика. У багатьох країнах відбувається саморегуляція, для нашої ситуації ми пропонуємо ввести подвійне підтвердження. Тобто людина для замовлення послуг повинен буде двічі підтвердити, що збирається це зробити. Тоді випадково замовити буде складніше», – розповідають в BRDO.

Крім того, в проекті пропишуть: щомісячно клієнтам повинен буде приходити повідомлення з інформацією про те, скільки вони витратили на контент-послуги.

Щоб нововведення набули чинності, їх повинен погодити профільний регулятор і Міністерство економрозвитку і торгівлі. Після документ винесуть на засідання уряду. І якщо все піде за планом, нові правила запрацюють вже в травні.

«>

13.04.2019
21:23
Источник

Continue Reading
Click to comment

Культура

Судьбу памятника Екатерине в Одессе решат общественные слушания

Published

on

В Одессе состоится общественное обсуждение дальнейшей судьбы памятника «Основателям Одессы», расположенного на Екатерининской площади в центре города. Мероприятие пройдет под руководством управления по объектам культурного наследия Одесского городского совета в форме интернет-конференции 19 сентября в 12.00.
С учетом предложений, полученных по результатам общественного обсуждения, в период с 20 сентября 2022 года по 20 октября 2022 года включительно будет проводиться электронный опрос территориальной громады Одессы по данному вопросу с использованием вебпортала «Социально активный гражданин» Одесского городского совета.
Напомним, недавно на президентском портале было размещено несколько петиций с требованием снести монумент. Президент рассмотрел эти предложения и заявил, что судьбу памятника должны решать городские власти Одессы.

Continue Reading

Регион

В нацпарке «Тузловские лиманы» высохли уникальные озера

Published

on

В Национальном природном парке «Тузловские лиманы» в Одесской области практически высохли уникальные мелкие внутренние озера, названные в честь академика Ювеналия Зайцева.

Об этом сообщил бывший руководитель нацпарка эколог Иван Русев.

Причиной высыхания озер стало то, что в этом году вода в лиманы почти не поступает извне.

«Не было и стока пресной воды по малым рекам в лиманы. К тому же в этом году уровень воды в реке Дунай крайне низок за последние десятилетия, поэтому вода в лиманы Джантшейский и Малый Сасык тоже оттуда не поступает и не пополняет озера», – объясняет Русев.
По его словам, сейчас «совсем» не поступает вода и из Черного моря в Тузловские лиманы. Помимо влияния военных действий на отсутствие водообмена одной из причин Русев также назвал тот факт, что администрация области не предоставила рыбакам разрешения открыть пропасть за собственные средства.
«Одесская ОГА, а именно заместитель главы ОГА Олег Муратов и Департамент экологии ОГА Павел Буланович противозаконно блокировали выдачу разрешений местным рыбакам, которые готовы были за свои средства сделать такую ​​важную природоохранную работу, о чем я писал раньше и открыть пропасть. Но этого не произошло» , – подчеркивает сотрудник Национального парка.

В результате испарения воды из лиманов на фоне отсутствия водообмена привело к полному высыханию заповедных озер, где были сосредоточены уникальные птичьи «садики» галагазов (род уток), говорит Русев.

Национальный парк «Тузловские лиманы» — природоохранная территория в Украине на территории Белгород-Днестровского района Одесской области.

Continue Reading

Культура

На одесской дискотеке благотворительно повеселились

Published

on

В Одессе разгорелся скандал вокруг случаев нарушения комендантского часа развлекательными заведениями. Наибольший резонанс вызвала дискотека в клубном отеле М1 на Ланжероне, видео с которой появилось в соцсетях ее участников. Шум и веселье многие сочли опасными и неуместными во время войны, когда в Одессе страдают переселенцы, в госпиталях лежат раненые, а Николаев ежедневно бомбят ракетами оккупанты.

Ситуация привлекла внимание военной администрации. О том, как поступили с нарушителями, рассказал спикер главы Одесской военной администрации Сергей Братчук.

Он заявил, что и персонал клуба и все посетители поняли, что они нарушили правила, поэтому принесли свои извинения и все вместе решили предоставить финансовую помощь подразделениям Вооруженных сил Украины. Братчук подчеркнул, что ни одного исключения для нарушителей комендантского часа, кто бы это ни был или правил в работе данных клубов, не будет.
Между тем в анонимных телеграм-каналах города появилось заявление одного из сотрудников клуба, который утверждает, что все это ложь, и на самом деле никто не был наказан. Также он написал, что никакие средства на ВСУ в клубе не собирались. Дискотека изначально была организована якобы с благотворительной целью, но кому конкретно и какая часть от собранных с отдыхающих средств уйдет — неизвестно.

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.