Бізнес
Україна отримала додатково $1,5 млрд від Дунайських портів після звільнення Зміїного

Віцепрем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков заявив, що Україна додатково заробила $1,5 млрд після звільнення у червні минулого року острова Зміїний та відкриття гирла Бистре для судноплавства у дельті Дунаю, передає Ліга.Бізнес.
“Після звільнення острова Зміїний відкриття гирла Бистре дозволило збільшити пропускну спроможність портів Дунайського кластера втричі — до 9 суден на добу. Ефект для держави становив орієнтовно 10 млн додаткових тонн вантажів на рік. Також після відкриття гирла Бистре на 30% знизилася ставка фрахту”, — написав Кубраков у колонці для видання NV Бізнес.
Також Україна у березні 2023 року привела у відповідність до історичних експлуатаційних характеристик українську ділянку річки Дунай та провела днопоглиблення біля портових причалів, що дало можливість прийняти ще більше суден та вантажів.
“Результат не забарився — довівши максимальну осадку до 6,5 метра з 3,9 метра, Дунайські порти досягли рекордних 12 суден і 90 000 тонн на добу. Це ще додатково додає десятки мільйонів доларів щомісяця в економіку держави”, — написав Кубраков.

Він додав, що портам вдалося розвинути свою експортну спроможність завдяки запуску додаткових потужностей та обробки нової номенклатури вантажів. Так, розпочато експлуатацію понад 20 нових морських терміналів, зокрема в Ренійському порту, відкрився контейнерний термінал. Досі дунайські порти не обробляли контейнери взагалі. Крім того, збільшилася кількість лоцманів із 16 до 62.
Віцепрем’єр визнає, що цих кроків держави та держпідприємств не достатньо, щоб повністю реалізувати потенціал Дунайських портів. Потреба в інвестиціях становить щонайменше $120 млн, і виключно силами держави їх залучити не вдасться.
Бізнес
Захищено: В Одесі обговорили ринок нерухомості: експерти кажуть, що він тільки-но прокидається
Бізнес
Росія продовжує блокувати вхідний флот на порт “Південний”

Робота “Зернової ініціативи” поновилась, але Росія в СКЦ майже місяць блокує вхідний флот на найбільш глибоководний порт “Південний”.
Про це повідомили у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України, інформує Цензор.НЕТ.
“19 травня, було проінспектовано 3 судна, які йдуть на завантаження до портів “Одеса” та “Чорноморськ”. В інспекції й реєстрації суден на порт “Південний” Росія відмовила в односторонньому порядку і без пояснення причин.
20 травня російська делегація в СКЦ погодилась провести 6 інспекцій вхідного флоту на порти “Одеса” та “Чорноморськ”. Всі заявлені на порт “Південний” Росія знов викреслила як з реєстраційного списку, так і з інспекційного плану”, – йдеться в повідомленні.
У відомстві зазначили, що таку деструктивну політику країна-агресор здійснює вже майже місяць, з 29 квітня 2023. Наразі в порту “Південний” понад 1,5 млн тонн агропродукції для 10 країн світу має бути завантажено на 26 суден, які продовжують очікувати в територіальних водах Туреччини.
“Порт “Південний” через брак флоту зупинено. Фактично Росія не допускає його до участі в “Зерновій ініціативі”, що є черговим грубим порушенням підписаної угоди. Таким чином Росія знайшла новий шлях, як зменшити ефективність “Зернової угоди” і відповідно зменшити експорт на потреби світу. Адже порт “Південний” є найбільшим портом за пропускною здатністю і його виключення суттєво вплине на зменшення експортних обсягів”, – додали у Мінінфраструктури.
Бізнес
єЧерга: відтепер без простою вантажівок у пунктах пропуску

Електронна черга перетину кордону запрацювала 8 травня. єЧерга — безоплатний сервіс для водіїв вантажівок, який перетворює фізичну чергу, що в Одеській області досягала і 20 днів, у електронну.
Система насправді не впливає на швидкість проходження, але звільняє від фізичного стояння на узбіччі. Водій отримує власний час перетину кордону і орієнтується на нього. Записуються транспортні засоби вагою від 7,5 тонн.
Проєкт масштабовано на 16 міжнародних пунктів пропуску Автомобільні пропуски в Одеській області:
● МАПП «Рені – Джурджулєшти»
● МАПП «Старокозаче – Тудора»
● МАПП «Виноградівка – Вулканешти»
● МАПП «Орлівка – Ісакча»
Живої черги на них вже немає.
Один водій може зареєструватись в одну чергу на одному пункті пропуску. Якщо пропустив свою чергу, треба заново реєструватись.
“Якщо водій зареєструвався без вантажу, але система показує в нього наявність вантажної митної декларації — це недостовірні дані і є підставою для скасування в черзі. Дані, які вносяться водієм, мають бути ідентичними до документів. Реєстрація за неіснуючою, або вже використаною вантажно-митною декларацією, то йому не вдається і не вдасться зареєструватись”, — зазначив Костянтин Миронов, начальник відділу державного нагляду (контролю) в Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті під час брифінгу у Ukraine Media Center Odesa.

Щоб забронювати місце у єЧерзі:
1.Заходимо на сайт: echerha.gov.ua.
2.Натискаємо кнопку “Стати в чергу”.
3.При першому користуванні сервісом натискаємо кнопку “Зареєструватись”.
4.Вводимо адресу електронної пошти.
5.Погоджуємося з Політикою конфіденційності та Правилами надання послуг.
6.Натискаємо кнопку.
7.За кілька секунд код підтвердження надходить на вказаний e-mail. Вносимо чотири цифри коду у відповідну графу реєстрації.
8.Вводимо номер телефону у форматі +(код країни) (код оператора) (номер абонента).
9.Створюємо пароль для подальшого доступу до системи.
10.Натискаємо клавішу “Зареєструватись”.
11.Тепер вам необхідно натиснути кнопку “Стати в чергу”.
12.Обираємо міжнародний пункт пропуску «Ягодин-Дорогуськ» і натискаємо кнопку “Продовжити”.
13.У розділі “Дані водія” в графі “Громадянство” обираємо “Україна”. У відповідні поля вносимо: ім’я, прізвище; серію та номер закордонного паспорта; адресу електронної пошти; номер телефона.
14.Якщо стосовно вас була подана заявка на перетин кордону “18-60” в системі “ШЛЯХ”, то номер тягача заповнюється автоматично.
15.Вказуємо номер митної декларації (форма МД-2) або зазначаємо “Я без вантажу”.
16.Перевіряємо та підтверджуємо дані. Продовжуємо роботу: якщо помилок немає, натискаємо кнопку “Стати в чергу”.
У разі необхідності можна продовжити на 2 години час стояння у черзі. Цю дію можна зробити ще тричі після прибуття до буферної зони та верифікації представником ДСБТ.
Сервіс насправді систематизував роботу на пункті-пропуску. Якщо раніше в Орлівці протягом дня проходило близько 70 вантажівок, через не ритмічність надходження транспортних засобів, то відтепер — понад 100.
Ще два тижні тому колія на пункті-пропуску Орлівка становила 40 кілометрів. Олексій Скрипченко, менеджер відділу логістики ТОВ «транспортна компанія “Бласко”, каже: “У спілкуванні з клієнтами, ми навіть не можемо сказати, коли буде автомобіль. Коли він доїде до порту, здати контейнер. Ми можемо розрахувати на 2-3 дні, а тут застрягли на тиждень. Тому ми підставляємо клієнта, замовника, експедитора — всіх”. Зараз цього немає.

Проєкт “Електронна черга перетину кордону” реалізується Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Укртрансбезпекою, Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури, Державною митною службою та Державною прикордонною службою.
-
Офіційно5 днів ago
Хто може виїхати з України без закордонного паспорту
-
Війна6 днів ago
Тренування «Гвардії наступу»: бойове злагодження штурмової бригади «Лють на Одещині». Фото
-
Війна5 днів ago
Міноборони готує зміни до військової служби: введуть рейтинг і нові правила
-
Війна6 днів ago
Одеситку ув’язнили на 11 років за збір грошей для російської армії
-
Бізнес6 днів ago
Захищено: В Одесі обговорили ринок нерухомості: експерти кажуть, що він тільки-но прокидається
-
Кримінал3 дні ago
Офіцер в Одеській області за 6 тисяч доларів обіцяв солдату звільнення зі ЗСУ
-
Одеса1 тиждень ago
Одружитись в Одесі тепер дорожче
-
Одеса6 днів ago
Підготовка до сезону: в Одесі створили комісію з перевірки пляжів