Connect with us

Події

Одеський художник Геннадій Кім відкрив персональну виставку в техніці пуантилізму

Published

on


В галереї “Квартира №6” Одеського муніципального музею Блещунова відкрилася виставка талановитого митця, богослова та педагога Геннадія Кіма «Відображення невидимого». На виставці глядачі побачать нові твори, що були створені протягом останніх двох років. За цей час митець також розробив власну програму арт-терапії і протягом виставки проведе творчі зустрічі для всіх охочих, де пропонуватиме працювати зі своїм внутрішнім станом за допомогою кольору.

Геннадій Кім працює в техніці пуантилізму (від фр. point – крапка) — це стилістичний напрямок, який характеризується використанням ефекту оптичного змішування кольору безпосередньо на сітківці ока глядача, що дає можливість створювати надзвичайно складні кольорові ефекти нюансованого живопису, неможливого для відтворення механічними сумішами фарб. Завідуюча виставками музею Блещунова, мисткиня Марія Апрятова зазначає, що Кім неперевершено володіє цією технікою: «Художник передає найтонші нюанси кольорових співвідношень, які можна спостерігати тільки у природньому середовищі, а, головне, митець вміє передати навіть відтінки сакрального простору, тим самим Ким стає своєрідним провідником у невидимий таємничий світ».

У нових композиціях митець вперше використовує акрилову фарбу, завдяки якій роботи виглядають більш контрастними. А от основною ідеєю свого живопису Кім вважає передачу невидимого світу через видимі засоби образотворчого мистецтва. «Такий підхід дає нам можливість відчути думки та ідеї через колір і композицію. Адже картина є своєрідним відображенням невідомого — виразом через видимі образи того, що важко пояснити словами. Дані принципи стали основою для арт-терапії, яка дозволяє за допомогою кольору відчувати та вирішувати духовні та душевні проблеми нашого внутрішнього світу» (Геннадій Кім).

Саме до березневого пробудження природи підготовлена ця виставка. Надихаюча сила живопису Геннадія Кіма дійсно власна пробудити у глядача почуття піднесення та надії на світле майбутнє. Одеський музей особистих колекцій імені О.В. Блещунова запрошує відчути все це з 20 березня по 15 квітня. Графік для відвідування: з четверга по неділю з 11:00 до 17:00.

Детальніше про автора:
Геннадій Кім (1965)
1994 – закінчив Одеське державне художнє училище ім. М.Б. Грекова
2015 – бакалавр пастирського служіння
2017 – магістр богослов’я
2020 – магістр педагогіки вищої школи
2004 – персональна виставка в Одеському художньому музеї
2023 – персональна виставка в ОММОК ім. О.В. Блещунова
Займається творчою діяльністю і є служителем євангельської церкви в смт. Саврань Одеської області, Україна.





Джерело

Події

Лауреаткою премії у сфері нематеріальної культурної спадщини 2025 року стала вишивальниця Орися Рябунець

Published

on



Цьогоріч за премію змагалися 37 дослідників і майстрів, які багато років зберігають українські традиції.

Орися Рябунець – завідувачка канцелярії Рівненської дитячої художньої школи імені А. І. Мартиненка, заслужена майстриня народної творчості України та одна з найвідоміших сучасних дослідниць української вишивки.

Премія, заснована Кабінетом міністрів, відзначає вагомий внесок у виявлення, фіксацію, збереження та популяризацію етнокультурної спадщини українського народу. Цьогорічне рішення комітету – визнання багаторічної праці майстрині, яка понад пів століття досліджує та відтворює традиції Полісся й інших регіонів України.

Переможниця – авторитет у сфері традиційної вишивки. Народилася у 1952 році на Івано-Франківщині, з дитинства переймала техніки ручного шитва від матері та бабусі. У її творчому доробку понад 90 технік вишивки, включно з рідкісними та майже втраченими. Її роботи вирізняють філігранність виконання, глибока етнографічна точність і впізнаваний авторський стиль, у якому традиція поєднується із сучасною естетикою, зазначили у Мінкульті.

За роки мистецької діяльності вишивальниця представила роботи на більш як 575 виставках – від музеїв України до галерей Польщі, Франції та Канади. Її твори зберігаються у музейних колекціях та культурних інституціях по всьому світу.

Рябунець проводить майстер-класи, консультує дослідників, навчає нове покоління майстрів. Її учениці вже стали лауреатками мистецьких премій і провідними діячками у сфері нематеріальної культурної спадщини.

Читайте також: Бібліотеці в Латвії передали 115 книг українською мовою

“Внесок Орисі Рябунець – це справжнє мистецтво, а також збереження живого зв’язку між минулим та сучасністю. Вона відновлює техніки, що зникають, та підтримує розвиток української ідентичності через традиційну культуру. Саме такі постаті формують культурну стійкість України й забезпечують передачу унікальних знань наступним поколінням”, – зауважили у міністерстві.

Як повідомляв Укрінформ, бувальщини про конотопську відьму внесли до переліку нематеріальної культурної спадщини.

Фото: Мінкульт



Джерело

Continue Reading

Події

Біля Галича археологи знайшли артефакт Трипільської культури

Published

on



На Прикарпатті, у селі Залуква, що біля Галича, археологи знайшли артефакт Трипільської культури – фігурку глиняного бичка.

Про це у Фейсбуці повідомив гендиректор Національного заповідника «Давній Галич» Володимир Олійник, передає Укрінформ.

«Під час археологічних досліджень багатошарового поселення в урочищі Сад села Залуква, проведених відділом археології Національного заповідника «Давній Галич» та відтворення історичних ландшафтів у 2025 році, наші фахівці натрапили на унікальний артефакт — глиняну фігурку бичка Трипільської культури», – повідомив Володимир Олійник.

За його інформацією, знахідка датується етапом В ІІ (початок IV тис. до н.е.) і є цінним свідченням духовного світу та мистецьких традицій трипільців.

Читайте також: На Бакоті виявили давньоруське поховання дитини та скіфський наконечник стріли

Трипільська культура є однією з основних давньоземлеробських культур кам’яно-мідної доби (енеоліту). Розвивалася в V—IV тис. до н. е. (протягом 2000 років) і пройшла у своєму розвитку три етапи — ранній, середній та пізній. Трипільські племена посідали простори Східної Європи від Карпат до Дніпра, від Полісся до Чорного моря.

Як повідомляв Укрінформ, у Галицькому замку археологи виявили елементи давнього оздоблення.



Джерело

Continue Reading

Події

В Одесі створили волонтерську групу для реагування на пошкодження культурної спадщини після атак

Published

on


В Одесі на базі Художнього музею провели тренінги «Вартові спадщини: волонтерські дії після ракетних ударів», на яких розповіли про алгоритм першочергових дій у разі руйнування об’єктів культурної спадщини через російські обстріли.

Про це Укрінформу розповіли у пресслужбі Одеського художнього музею.

Учасниками програми стали 160 людей, 90 з яких дійшли до практичної частини. Саме ця група волонтерів тепер формує перше в місті ядро спільноти, готової діяти у випадку нових ударів по культурних об’єктах.

Учасники прослухали шість онлайн-лекцій від експертів з кризового реагування, реставраторів, музейників та фахівців з безпеки. Також волонтери мали два дні практичної підготовки, де відпрацьовували дії в умовах, наближених до реальних. Учасники навчилися фіксувати руйнування, проводити первинну стабілізацію пошкоджених експонатів, сортувати фрагменти тощо.






В Одесі створили волонтерську групу для реагування на пошкодження культурної спадщини після атак / Фото: Івана Страхова

Організувала тренінги ГО Museum for Change у партнерстві з ГО ACURE та НеМо: Ukrainian Heritage Monitoring Lab за підтримки міжнародної організації Cultural Emergency Response (Нідерланди) в межах проєкту Black Sea Regional Hub.

«Для Одеси це важливо: ми маємо фахово підготовлених людей, які знають, як діяти і як врятувати цінні об’єкти. Це суттєво збільшує шанси зберегти нашу спадщину», – зазначають організатори.

Читайте також: Данія жертвує €1,3 мільйона на відновлення української культурної спадщини

Як повідомляв Укрінформ, у будівлі Одеського національного художнього музею (ОХМ), яка зазнала значних пошкоджень унаслідок влучання російської ракети 5 листопада 2023 року, завершені стабілізаційні роботи за кошти благодійників. Роботи виконали за кошти міжнародного фонду ALIPH у співфінансуванні з Європейським Союзом. Оператор допомоги – громадська організація Museum for Change.

Фото Івана Страхова



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.