Connect with us

Суспільство

У міськраді Одеси спалахнула суперечка через вбиральні по 5 мільйонів Анонси

Published

on


Одеська міськрада ледь не провалила програму “Безбар’єрна Одеса” через скандал навколо вартості інклюзивних туалетів по 5,7 мільйона гривень кожен. Після повторного голосування рішення таки ухвалили.

Відповідне рішення підтримали на сесії Одеської міської ради.

Одеська міська рада знову розглянула питання внесення змін до Міської цільової програми “Безбар’єрна Одеса” на 2023–2028 роки, загальний обсяг фінансування якої складає понад 688 мільйонів гривень. Програма передбачає створення інклюзивної інфраструктури, зокрема облаштування спеціальних маршрутів, пляжів та громадських вбиралень. Саме останній пункт і став приводом для дискусії.

Однією з найбільш спірних позицій стало встановлення у 2025 році чотирьох автоматизованих вбиралень по 5,7 мільйона гривень кожна. За чотири роки у місті планують облаштувати 19 таких туалетів. Депутат Петро Обухов виступив проти, заявивши, що ціна є невиправдано високою.

Мені ремонт квартири з усією технікою та меблями обійшовся дешевше, ніж один цей туалет, — підкреслив він.

Обухов запропонував виключити витрати на вбиральні з програми.

Його підтримала депутатка Анастасія Большедворова, яка наголосила: “Виходить, що один квадратний метр цієї вбиральні коштує 14 тисяч доларів“.

Заступниця міського голови Ганна Позднякова пояснила, що йдеться не про звичайні туалети. За її словами, вони будуть інклюзивними, повністю автоматизованими, обладнаними відеоспостереженням та з урахуванням усіх норм доступності. Вартість також включає підключення до комунікацій.

Такі вбиральні є і в інших містах, і не все можна оцінювати лише грошима, — зазначила посадовиця.

Вона уточнила, що у 2025 році туалети планують встановити на Соборній площі, Приморському бульварі, у Міському саду та на проспекті Українських Героїв.

Своєю чергою мер Геннадій Труханов закликав депутатів дивитися на проблему ширше: “Не треба маніпулювати війною. В Одесу вже приїжджають туристи з інвалідністю, і вони навіть не можуть піти в туалет“. Він запропонував ухвалювати рішення без вилучення цього пункту.

Депутат Олександр Байдерін вніс пропозицію відкласти питання й спробувати знайти дешевші аналоги вбиралень. А Олег Етнарович назвав саму дискусію безплідною.

У результаті депутати відмовилися підтримати поправку Обухова: “за” проголосували лише 8 колег, ще 28 утрималися. Під час першого голосування за зміни до програми рішення також не набрало необхідної кількості голосів — “за” були 27 депутатів, проти — жодного, утрималися — 2, а ще 7 не голосували.

Це викликало обурення в Позднякової, яка наголосила, що через суперечку навколо вартості вбиралень місто може втратити державну субвенцію. Депутат Роман Сеник закликав колег повернутися до розгляду питання: “Треба розставити пріоритети, адже є більш важливі рішення. А з вбиральнями на наступній сесії можна робити що завгодно”.

У результаті документ винесли на повторне голосування. Цього разу його підтримали 35 депутатів, один утримався. Таким чином, зміни до програми “Безбар’єрна Одеса” були ухвалені.

Вони включають два ключові пункти: створення інклюзивного пляжу в районі Отради, де планують облаштувати також базу веслування для ветеранів, та коригування “Безбар’єрного маршруту”. За словами чиновників, у разі провалу рішення Одеса могла б втратити 42 мільйони гривень субвенції з держбюджету.

Хоча депутати й дали “зелене світло” змінам до програми, суперечка навколо вартості міських вбиралень залишилася відкритою і, ймовірно, продовжиться на наступних сесіях міськради.

Водночас за даними маркетплейсу Prom.ua такі модульні туалети коштують від 570 тисяч гривень. Таким чином, реальна ціна на такі туалети в 10 разів нижче, ніж зазначили у проєкті рішення Одеської міської ради. 

СКРИНШОТ: Prom.ua

Ще у квітні в Одесі планували встановити чотири інклюзивні туалети. Вони будуть оснащені сучасними інженерними системами та електронікою, а їх поява є частиною міської програми з оновлення інфраструктури. Для захисту об’єктів передбачили посилений контроль: кожну вбиральню обладнають камерами відеоспостереження, а патрулювання здійснюватимуть Муніципальна варта й Нацполіція. Також міська влада планує оголосити конкурс на їх обслуговування.


Анна Бальчінос



Джерело

Суспільство

За час повномасштабної війни росіяни атакували 400 відділень «Нової пошти»

Published

on



Армія РФ знищила сотні об’єктів компанії «Нова пошта» та вбила понад 20 працівників.

Про це Укрінформу розповів GR-директор Nova Global Денис Базілевич.

Від початку повномасштабного вторгнення загинули 249 новопоштовців, серед них 22 цивільних і 227 військових (мобілізованих).

«Найбільша втрата — життя наших колег», – підкреслив Базілевич.

За час повномасштабної війни, за його даними, понад 400 терміналів, депо та відділень «Нової пошти» було пошкоджено або зруйновано. Усі об’єкти відновлюються. Вартість відновлення логістичної інфраструктури «Нової пошти» перевищила 800 мільйонів гривень. Дуже активно працює лінія мобільних відділень для того, щоб забезпечити стійкість, щоб функції і сервіси продовжили надаватися нашим громадянам, – сказав представник компанії.

У цьому контексті він згадав німецьке Товариство міжнародної співпраці GIZ, яке надає підтримку запуску мобільних відділень, будівництва укриттів, адже головне – це безпека, насамперед персоналу. Заходи безпеки, зокрема, будівництво захисних споруд, терміналів за високими стандартами, яких не було раніше, мінімізують втрати.

Читайте також: «Нова пошта» закриває останнє відділення у Святогірську

Від початку повномасштабної агресії було знищено 138 тисяч посилок, загальні збитки перевищують 3 мільярди гривень. Базілевич при цьому підкреслив, що для відшкодування, страхових компенсацій (в сумі, яка визначається тим, хто відправляє посилку) не використовується жодних зовнішніх ресурсів, усе в рамках ресурсу компанії. І лише зараз запускається механізм міжнародного страхування.

GR-директор також навів такі дані: станом на середину грудня цього року загальна кількість точок сервісу «Нової пошти» в Україні становить 47 651, із них: відділення – 14 679, поштомати – 32 972. В Україні в «Новій пошті» працює понад 30 тисяч працівників. У Європі мережа компанії охоплює 16-ть країн та 87 663 точки сервісу, серед яких 234 власні відділення.

Базілевичтакож розповів, що компанія є учасником програми Ukraine Facility, через Європейський банк реконструкції та розвитку (ЕBRD) вона отримує кредитування на пільгових умовах, які доступні для українського бізнесу на сьогодні. Минулого року це було 50 мільйонів євро, наразі ведуться перемовини на новий 2026 рік, поінформував GR-директор. Він акцентував, що це дуже важливий внесок європейської спільноти з підтримки приватних українських підприємств критичної інфраструктури.

Як повідомлялось, раніше цього тижня стало відомо, що через безпекову ситуацію, пов’язану з наближенням фронту, компанія «Нова пошта» закриває відділення у Святогірську на Донеччині.



Джерело

Continue Reading

Суспільство

Перевізникам пояснили, як об’їхати пошкоджені шляхи на Одещині Анонси

Published

on



Міністерство розвитку громад та територій повідомило, що наразі у зв’язку з російською атакою поблизу населеного пункту Маяки тимчасово призупинено рух трасою “Одеса – Рені”.

Як пояснили в міністерстві, це означає, що рух до пунктів пропуску та до населених пунктів в західній частині Одеської області наразі не здійснюється.

Зокрема станом на вечір 20 грудня рух був перекритий до таких пунктів пропуску

  • “Паланка – Маяки – Удобне”;
  • “Рені – Джурджулешти”;
  • “Табаки – Мирне”;
  • “Виноградівка – Вулканешти”;
  • “Малоярославець – Чадир-Лунга 1”;
  • “Серпневе – Бесараб’яска”;
  • “Нові Трояни – Чадир-Лунга”;
  • “Старокозаче – Тудора”;
  • “Орлівка – Ісакча”.

Тому для вантажівок та автобусів, яким треба перетнути кордон, наразі доступні: “Мамалига – Крива”, “Сокиряни – Окниця”, “Росошани – Бричень”, “Могилів-Подільський – Отач” – пункти пропуску розташовані у Чернівецькій області та Вінницькій областях. На них Система єЧерга працює на виїзд з України як для вантажних автомобілів, так і для автобусів.

Вантажівкам, які планували перетин кордону через пункти пропуску в Одеській області та перенаправляються на альтернативні пункти, необхідно: 

  • внести зміни до митної декларації щодо пункту пропуску;
  • зареєструватися в Системі єЧерга на необхідний пункт пропуску.

Перевізникам пасажирів, які здійснюють виїзд до Молдови, необхідно обрати відповідний пункт пропуску під час реєстрації в єЧерзі. У разі відсутності дозволу на регулярний маршрут через ці пункти пропуску для реєстрації можна скористатися одноразовим дозволом або бортовим журналом Interbus.


Кирило Бойко



Джерело

Continue Reading

Суспільство

Армія РФ атакувала склад побутової техніки на Одещині (ФОТО)

Published

on



Армія РФ атакувала склад побутової техніки на Одещині (ФОТО)



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.