Connect with us

Події

В Музеї сучасного мистецтва Одеси відкрилася виставка про прийняття свого тіла та самопізнання

Published

on


В Музеї сучасного мистецтва Одеси відкрилася дебютна персональна виставка Анни Антонюк «Я є – хочеш ти цього чи ні». Експозиція присвячена жіночому тілу, його змінам упродовж життя та прийняттю його.

Художниця порівняла людське тіло з плантаном, який нерідко називають «безсоромником». Це дерево отримало таке прізвисько через свою особливість – розростатися вшир, скидати кору, оголюючи химерні візерунки на своєму стовбурі. Люди підрізають його, залишаючи рвані рани, а на корі – подряпини, вирізьблені імена, хрести. Ці сліди залишаються назавжди. Людське тіло переживає схожий досвід – воно постійно змінюється, трансформується, набуває нових форм. Його вкривають зморшки, рубці, синці, воно не залишається незайманим. Ми постійно оновлюємось – фізично, емоційно, психологічно.

Інколи зміни відбуваються не за нашою волею – під тиском суспільства, чужих поглядів, нав’язаних уявлень про те, якими ми «повинні» бути. Нас оцінюють, дають нам прізвиська, аналізують наш вигляд, мову, поведінку. Інші люди залишають на нас свої сліди – не завжди видимі, але завжди відчутні. Випадкові слова, несвідомі дії, жорстокі судження залишають довічні шрами, глибокі і болісні, особливо на тих частинах нас, які найбільш тендітні й незахищені.

Виставка Анни Антонюк «Я є — хочеш ти цього чи ні» – це процес внутрішньої реінкарнації. Це спроба подивитися на себе інакше, прийняти власну історію, а можливо, навіть ненавидіти себе трохи менше. Художниця веде відвертий діалог із собою, порівнюючи своє тіло з платаном – деревом, що не вписується у стандарти ідеалу, але від цього не втрачає своєї значущості – з ціллю навчитись у нього приймати себе.

Ця виставка – не лише про тілесність. Вона про проживання почуттів, осмислення власних ран і шрамів, про дотик до своєї історії. Це подорож до самопізнання, де кожен образ стає частиною глибокого внутрішнього монологу.





Джерело

Події

Хор «Гомін» виступить з єдиним концертом у Києві

Published

on


У Трапезній палаті Києво-Печерської лаври 9 грудня відбудеться єдиний київський концерт хору «Гомін» Львівського органного залу з програмою старовинних українських партесних концертів XVII–XVIII століть.

Про це повідомило Міністерство культури, передає Укрінформ.

“У Києво-Печерській лаврі, одному з головних центрів розвитку хорового мистецтва, партеси звучали ще кілька століть тому. Вони знову повертаються. Хор «Гомін» представить низку віднайдених і відновлених творів, які десятиліттями вважалися втраченими”, – йдеться у повідомленні.

Зазначається, що уперше в Києві прозвучать партесні концерти невідомого автора зі списку Києво-Софійського монастиря: «Тіло Христове»; «Достойно єсть»; «Веселітеся, праведні»; «Агница твоя». Ці твори були віднайдені в архівних поголосниках і відновлені музикознавцем Ігорем Коломійцем. Їх світова прем’єра відбулася на початку 2025 року у Львівському органному залі.

Крім того, відбудеться прем’єрне виконання партесних концертів: «Оле окаянная душе»; «Приближається душе конець» у редакції Ігоря Коломійця.

Також у програмі — партеси Миколи Дилецького та Германа Левицького у редакції музикознавиці Ольги Шуміліної, що становлять канон українського барокового багатоголосся.

Читайте також: Хор «Гомін» розпочинає масштабний проєкт, присвячений творчості Леонтовича

Партесний спів – унікальна форма багатоголосного хорового мистецтва. У цих творах поєднані західноєвропейська поліфонія та давня хорова традиція Сходу. Музика відзначається віртуозністю, глибиною, монументальністю й емоційною відкритістю.

Концерт відбудеться 9 грудня о 19:00.

Як повідомлялося, хор «Гомін» Львівського органного залу передав 1 мільйон гривень на допомогу постраждалим унаслідок російської атаки на Тернопіль.

Перше фото: Фейсбук / Хор ГОМІН 



Джерело

Continue Reading

Події

У Торонто відбувся показ стрічки «2000 метрів до Авдіївки»

Published

on



У Торонто відбувся показ фільму «2000 метрів до Андріївки», який розповідає про реальність російсько-української війни.

Як повідомляє кореспондент Укрінформу, про це у Фейсбуці написав генеральний консул України в Торонто Олег Ніколенко.

“Вечір українського кіно в Торонто. Повна зала одного з найвідоміших театрів міста. Для мене було честю відкрити спеціальний показ української документальної стрічки “2000 метрів до Авдіївки”, – розповів Ніколенко.

Він наголосив, що показ цього фільму у Торонто “допомагає підвищувати поінформованість щодо боротьби України за свободу й незалежність, а також зміцнити підтримку Канади під час повномасштабного вторгнення Росії”.

Читайте також: Фільм про українських артистів балету вийде на платформі Marquee TV

Як повідомляв Укрінформ, документальний фільм «2000 метрів до Андріївки» режисера Мстислава Чернова представить Україну на 98-й премії «Оскар» у категорії «Найкращий міжнародний повнометражний фільм».



Джерело

Continue Reading

Події

В Італії відкрилася виставка українського художника Віктора Покиданця

Published

on


В італійському муніципалітеті Кортемілія відкрилася виставка українського художника Віктора Покиданця “Holy Kitsch” у межах резиденції Biruchiy Cortemilia.

Про це йдеться в релізі, який Укрінформу передала Havas Village – AIDA Foundation.

“Першою відкритою подією Biruchiy Cortemilia стала виставка “Holy Kitsch” українського художника Віктора Покиданця (Миколаїв), створена у межах резиденції та за підтримки благодійної ініціативи групи Havas Village – AIDA Foundation”, — йдеться в матеріалі.

“Holy Kitsch” у контексті виставки означає поєднання священного (holy) та штучного, надмірного стилю кітчу. Згідно з релізом, це — “іронічне звернення, що показує, як масове, яскраве, навіть дешеве мистецтво може містити глибокі, іноді сакральні сенси”.







В Італії відкрилася виставка українського художника / Фото: Havas Village – AIDA Foundation

На виставці представлені роботи, створені під час резиденції: об’єкти зі старої черепиці, дерев’яна скульптура та бетонні скульптури із серії «Алегорія темряви», а також абстрактні роботи на полотні та папірусі.

Також зазначається, що Покиданець є представником покоління Нової хвилі, а також постійним резидентом міжнародного симпозіуму сучасного мистецтва «Бірючий». Його практика охоплює фігуративний живопис 1990–2000-х і радикальний перехід до об’єктів та інсталяцій після 2014 року (картон, сірникові коробки, вживане взуття, книжкові об’єкти).

Використовуючи пошкоджену черепицю, Покиданець розписує її деталями італійського пейзажу, зображеннями автентичних речей і портретами. Художник створює іронічні твори, які водночас є зразком відновлених, врятованих речей і прикладом кітчу з його характерними яскравими кольорами, гіпертрофованими формами та надмірними прикрасами. Також у серії є кілька скульптур із необробленої деревини чорного кольору, що є посиланням на війну, яка триває в Україні паралельно із мирним італійським життям. Окрім цього, митець створив серію абстрактних робіт полотні та на єгипетському папірусі Exodus.

Експозиція триватиме до кінця січня 2026 року.

Читайте також: У Франківську презентували книгу «Авторські листівки Заливахи»

Резиденція Biruchiy Cortemilia, розташована на пагорбах Ланге на півночі Італії у Кортемілії, була заснована влітку 2025 року як італійське відділення Biruchiy contemporary art project. Резиденція об’єднує художників, кураторів, письменників і мислителів різних країн, зокрема з України, Польщі, Чехії, Італії та Канади, а також місцеві громади, щоб досліджувати актуальні теми війни, переміщення та трансформації через сучасне мистецтво та спільний досвід.

Як повідомляв Укрінформ, на відкритті Українського мистецького сезону у Франції показали частину унікальної колекції півників Васильківського майолікового заводу, яка допомагає збирати кошти на операції з відновлення слуху військовим.

Фото надані Havas Village – AIDA Foundation



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.