Події
Довженко-Центру передали два німі фільми, які вважали втраченими
Кінознавці Алік Дарман і Володимир Прилуцький виявили в архіві і передали Національному центру імені Олександра Довженка стрічки “Трипільська трагедія” Олександра Анода-Анощенка 1926 року і “Секрет рапіду” Павла Долини 1930 року.
Як передає Укрінформ, про це Довженко-Центр повідомляє у Фейсбуці.
Молоді дослідники віднайшли плівкові фільмокопії стрічок у будівлі Кінотелекомплексу, що відома також як Цех обробки плівки (ЦОП). Вважалося, що копії зберігалися лише у російському Госфільмофонді.
За словами керівниці фільмосховища Довженко-Центру Тетяни Деркач, ці плівки – контратипи, частина комплекту вихідних матеріалів фільму. Саме з них друкують позитивні, прокатні копії.
“Це унікальний випадок, бо якщо в інших фондах та архівах можемо знаходити позитиви, то комплект вихідних матеріалів до нас потрапляє вкрай рідко. Ми вже поставили у план сканувати ці фільми. Тобто незабаром буде можливість переглянути ці унікальні знахідки”, – зауважила керівниця фільмосховища.
За словами кінознавця Олега Оліфера, “Трипільська трагедія” виробництва Ялтинської кінофабрики ВУФКУ є однією з найстаріших кінознахідок на території України за останній час.
Фільм розповідає про Трипільський похід більшовиків 1919 року (у радянських джерелах “Трипільську трагедію”), криваву сторінку Української революції і громадянської війни 1917-1921 років, що стала наріжним каменем в історії та міфі комуністичного молодіжного руху в СРСР.
У червні 1919 року загін більшовиків у складі робітників Шулявського заводу, комсомольців і китайських “добровольців” вирушили встановлювати радянську владу на охоплену повстаннями Київщину, де під Трипіллям вони були розгромлені повстанцями отамана Зеленого (Данила Терпила).
Поряд з очевидним пробільшовицьким трактуванням подій “Трипільська трагедія” виконана у пригодницькому жанрі із числениими сценами перестрілок, бійок і баталій за участі сотень статистів, кавалерії та артилерії. Особливий акцент у фільмі зроблено на жорстокості повстанців та їхніх розправах над більшовиками.
Така кривава видовищність забезпечила “Трипільській трагедії” глядацький успіх. Проте одночасно фільм отримав низьку оцінку від кіновиробників і критики.
У 1928 році у журналі “Кіно” у статті “Годі крові на екрані” стрічку критикували за натуралізм, бандитизм і демонстрацію негативного прикладу для українського селянина. Автор сценарію, письменник Григорій Епік, під час сталінського терору був розстріляний ” за участь у терористичній націоналістичній організації”.
“Секрет рапіду” (1930) виробництва Київської кінофабрики є першим фільмом Павла Долини у колекції Довженко-Центру і взагалі першим фільмом режисера, знайденим в Україні.
Знаковий український режисер і актор 1920-1930-х працював у Молодому театрі, “Кийдрамте”, “Березолі” та інших театрах, грав у кінопостановках Леся Курбаса. Як кінорежисер Долина дебютував у 39 років і за наступне пʼятиріччя на Одеській і Київській кінофабриках зняв вісім повнометражних ігрових фільмів. Більшість його робіт вважаються втраченими, жодної досі не було оцифровано.
Після критичної статті-доносу “Ідеологічними манівцями”, опублікованій у журналі “Кіно” 1932 року, Долина фактично відходить від ігрового кінематографа і переходить на роботу у “Техфільмі”, а після війни очолює Театральний музей у Києві.
“Секрет рапіду” відноситься до київського періоду творчості режисера і розповідає про типове для тогочасного радянського кіно гостре протистояння між колективним та індивідуальним, “новим” і “старим”. От тільки цього разу справа не у механізації села чи штурмовому будівництві, конфлікт розгортається навколо приховування старим робітником таємниці обробки сталі. Кульмінацією фільму стає колективне “перевиховання” людини за новим установленим зразком через так званий “товариський суд”. Індустріальної реалістичності цій виробничій драмі додають цехи, відзняті оператором Георгієм Химченком на заводах Києва, Харкова і Горлівки, та робота художника Юрія Швеця, майбутнього спеціаліста з оформлення науково-фантастичних фільмів.
Віднайдення “Секрету рапіду” – довгоочікуване повернення для дослідників і глядачів. Це нагода переглянути український кіноканон і познайомитися із творчістю одного з ключових авторів часів ВУФКУ не лише через тексти кінокритичної і кінознавчої літератури. Нарешті маловідому сторінку українського кіно можна буде побачити безпосередньо на екрані.
Як повідомляв Укрінформ, студенти Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого виявили в архіві і передали Національному центру імені Олександра Довженка створену у 1936 році стрічку “Карл Бруннер”.
Фото: Довженко-Центр
Події
На фронті загинула художниця Мирослава Копча
Разом із Мирославою загинув її побратим Артур «Промінь» Вільчинський.
Робота Мирослави Копчі. Instagram/mirakopcha
«Під час бойової роботи, захищаючи небо над нашою країною, загинули наш брат Промінь та наша сестра Акіра. Вони були світлими та щирими людьми. Гідними українцями. Для нас велика честь служити з вами в одному строю. Ми продовжимо вашу роботу. Ми помстимось», – заявили в підрозділі.

Ліногравюра Мисролави Копчі LINECUT LOGO / RD-LLTS BLACK. Instagram/mirakopcha
Мирослава Копча – уродженка Тернопільської області. Тривалий час жила у Львові. Працювала з різними графічними техніками: офортом, монотипією, картоногравюрою, тушшю. Досліджувала теми жіночої тілесності, пам’яті та образу.
У 2021 році мисткиня дебютувала з персональною виставкою «Конструкція» в рідних Бережанах. Місцеві медіа тоді відзначали глибину її творчості та серйозність тем, які мисткиня порушувала.
Мирослава брала участь в українських та міжнародних виставках, у творчих співпрацях. Вона розробляла, зокрема, візуальне представлення виробництва тюнінгу для зброї «Крук», де конструктором та автором виробів був її побратим Артур Вільчинський. Також була дизайнеркою Frontline Team.
Як повідомляв Укрінформ, у боях на території Луганської області загинув спортсмен, кулеметник третьої окремої штурмової бригади ЗСУ Андрій Сіробаба.
Перше фото: Facebook/КРУК
Події
Фільм «Ти – космос» за перший вікенд прокату зібрав ₴8,7 мільйона
Науково-фантастична драма «Ти – космос» режисера Павла Острікова за перший вікенд прокату зібрала 8,7 мільйона гривень.
Про це повідомляє Державне агентство України з питань кіно, передає Укрінформ.
“За перший вікенд фільм зібрав 8,7 мільйона гривень, його подивились 47 000 глядачів”, – йдеться у повідомленні.
Фільм розповідає про українського космічного далекобійника Андрія, який після катастрофи на Землі став останньою людиною у Всесвіті. Але несподівано він знаходить зв’язок із француженкою Катрін, яка потребує допомоги.
Стрічка створена за підтримки Держкіно компанією ForeFilms у співпраці з Бельгією.
Як повідомлялося, науково-фантастична драма «Ти – космос» українського режисера Павла Острікова здобула головну нагороду Jury Award / International Films: Best Film на найбільшому фестивалі наукової фантастики у Центральній Європі 12th Future Gate Sci-Fi Film Festival в Чехії.
Фото: PR-агенція Move In Movie
Події
Рідкісну картину Ренуара продали на паризькому аукціоні за $1,68 мільйона
Рідкісна картина французького імпресіоніста П’єра-Огюста Ренуара, на якій зображені його син та няня, пішла з молотка за 1,45 млн євро (1,68 млн дол.) на аукціоні, організованому домом Drouot у вівторок, 25 листопада, у Парижі.
Про це повідомляє Reuters, передає Укрінформ.
Як пише видання, картину під назвою «Дитина з іграшками – Габріель і син художника Жан», написану близько 1895 року, Ренуар подарував своїй єдиній учениці та близькій подрузі Жанні Бодо. Відтоді вона перебувала в її родині.
На картині зображені син художника Жан Ренуар та його няня Габріель Ренар. Вона була однією з улюблених моделей художника, позуючи майже на 200 його роботах, зазначив аукціоніст Крістоф Жорон-Дерем.
Син Ренуара, Жан, народився у 1894 році, здобув відомість як кінорежисер; помер у 1979 році.
Як зазначає артконсультант і спеціаліст із Ренуара Паскаль Перрен, витвір мистецтва перебуває «у винятковому стані» та «ідеально» зберіг усі свої кольори.
Ренуар був провідною фігурою імпресіоністського руху, який перевернув мистецтво наприкінці 19 століття.
Ціна продажу виявилася досить скромною порівняно з рекордом імпресіонізму, встановленим серією Клода Моне «Копиці сіна», яка пішла з молотка за 110,7 млн дол. у 2023 році, пише видання.
Як повідомляв Укрінформ, портрет авторства австрійського художника Густава Клімта був проданий у Нью-Йорку за 236,4 млн дол., ставши другим найдорожчим твором мистецтва, коли-небудь проданим на аукціоні.
Фото: Drouot /Фейсбук
-
Цікаво1 тиждень agoПонад 1 600 учасників із 100 населених пунктів долучилися до Всеукраїнської конференції “Жити життя під час та після війни”
-
Політика1 тиждень agoпро звільнення в уряді: Винні мають нести покарання незалежно від посад
-
Усі новини1 тиждень agoСофія Ротару про війну – співачка відреагувала на обстріл Тернополя
-
Усі новини1 тиждень agoКонкурс Міс Всесвіт — українка Софія Ткачук вийшла на подіум в купальнику
-
Усі новини1 тиждень agoексперти назвали топ 3 ненадійних бренди (фото)
-
Війна1 тиждень agoНа фронті від початку доби
-
Усі новини1 тиждень agoВійна в космосі – РФ глушить військові супутники
-
Політика1 тиждень agoДо Києва прибули представники Пентагону
