Connect with us

Події

Одеська художниця представила провокативну виставку “Мрії про мирне літо”

Published

on


Одеська художниця Оксана Церковна представила свій новий проект під назвою “Мрії про мирне літо”. Художниця працює у напрямку сюрреалізм і частина робіт виглядає доволі провокативно: вона зобразила чоловічий статевий орган з колючою проволокою, на пляжі, під водою і навіть з фотоапаратом. В галереї “Вікно” на вулиці Нежинска, 31 представлено два десятки робіт Оксани Церковної.

На поверхні тіла зберігаються сліди минулого – шрами, зморшки, змінюються вигини хребта. Як земля носить на собі рани війни, так і людське тіло є живим архівом пережитого:
– Тріщини на шкірі, як тріщини на землі після спеки або вибухів.
– Зігнуті форми – внутрішній тиск, який не видно зовні.
– Зшиті поверхні – спроби зібрати себе після втрати, відновитися…

Тілесність, як символом крихкості та водночас стійкості – того, що можливо витримати. У проєкті “тілесність” постає як простір дослідження не лише фізичної оболонки, а й соціального, емоційного та символічного виміру людського тіла – відображення наслідків соціальних норм, травм і досвіду.

Тіло як ландшафт – метафора, що проступає в проєкті через переплетення природних форм і архітектури. Шрами нагадують про історичні події, а текстури підкреслюють життєві переживання. Тіло водночас особисте і колективне, інтимне і суспільне і несе в собі досвід, який можливо відчути на глибшому рівні.

Розглянемо тілесність як поле опору: опір стереотипам, зовнішньому контролю, насильству, але водночас і як простір насолоди, сили, відновлення. Через тілесність можна говорити про мир як про стан, у якому тіло не зазнає загрози, де воно може розквітати, взаємодіяти, відчувати.


 
Інтимність – це завжди гра між відкриттям і закриттям, між допуском і захистом. Колючий дріт – метафора заборон, символом нав’язаного контролю над тілом. Тіло може прагнути розширення, контакту, але війна, травма чи суспільні норми тримають його в обмеженні. Прагнення дотику контрастує з фізичною дистанцією. Це дослідження того, як тіло адаптується до нових реальностей: як воно вчиться жити з болем, як змінюється в умовах страху чи втрати, як реагує на насильство та відновлюється через ніжність.
 

 
Пропонуємо розглянути тілесність не просто як об’єкт, а як поле боротьби та можливостей. Це місце, де відчувається пам’ять і біль, але й зароджується мрія про спокійне літо – про тепло, про дотики, про свободу бути в своєму тілі без страху.
 
Фото: Степан Алєкян/Фейсбук





Джерело

Події

На війні загинув артист балету Львівської нацопери Дмитро Пасічник

Published

on


На російсько-українській війні загинув артист балету Львівської національної опери Дмитро Пасічник.

Як передає Укрінформ, про це Львівська національна опера повідомила у Фейсбуці.

“Війна, розв’язана Росією, продовжує завдавати жорстоких втрат колективу Львівської національної опери та мистецькій спільноті країни. Із великим сумом повідомляємо про загибель артиста балету Дмитра Пасічника”, – ідеться у дописі.

Дмитро працював у балетній трупі театру з жовтня 2024 року. У червні 2025 він долучився до лав Збройних сил України.

Як повідомляв Укрінформ, на фронті загинув співзасновник мистецьких фестивалів та культурних проєктів із Вінниці, військовослужбовець Володимир “Подолян” Щерба.



Джерело

Continue Reading

Події

Український фільм «За перемогу!» отримав нагороду на кінофестивалі в Торонто

Published

on



Фільм режисера Валентина Васяновича «За перемогу!» здобув головний приз конкурсної програми Platform на Міжнародному кінофестивалі в Торонто (Toronto International Film Festival).

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Державне агентство України з питань кіно.

«Це перший український фільм, який потрапив до цієї престижної добірки, де було представлено десять найсміливіших і найцікавіших авторських стрічок світу», – йдеться у повідомленні.

«За перемогу!» – антиутопічна драма про післявоєнний час. Герої намагаються знайти себе в нових реаліях та вірять, що попри труднощі зможуть повернутися до своєї справи.

Стрічка створена Arsenal Films у співпраці з українською компанією ForeFilms та литовським копродюсером M-Films.

Читайте також: Актор Темляк відмовився від премії «Золота дзиґа»

Міжнародний кінофестиваль в Торонто є одним із найбільших кінофестивалів світу класу «А». Він пройшов з 4 по 14 вересня.

Як повідомляв Укрінформ, з 19 по 21 вересня в Києві пройде фестиваль «Дні естонського кіно в Україні».

Фото: кадр із фільму



Джерело

Continue Reading

Події

Актор Темляк відмовився від премії «Золота дзиґа»

Published

on



Актор Костянтин Темляк відмовився від кінопремії “Золота дзиґа” у номінації “Головна чоловіча роль” за фільм “БожеВільні”.

Про це йдеться на сторінці історичної драми-трилера “БожеВільні” у Фейсбуці.

Як заявив Темляк, він прийняв рішення добровільно відмовитися від премії.

Актор пояснив, що зараз навколо його імені “існує ситуація, що вимагає вирішення в особистому та юридичному порядку”. Тому він вважає “некоректним у цей час залишати за собою нагороду, яка є символом і атрибутом публічного життя”.

Темляк додав, що зосередиться на роботі та на чесному проходженні всіх необхідних процедур.

“Відмова від премії для мене є проявом поваги до кінематографічної спільноти, глядачів і самої відзнаки”, – додав актор.

Читайте також: На Прикарпатті вручили премію імені Марка Боєслава авторам у жанрі військової літератури

Як повідомляв Укрінформ, 13 вересня були оголошені переможці IX Національної кінопремії “Золота дзиґа”. Зокрема переможцем в номінації “Найкраща чоловіча роль” став Темляк.

У серпні поліція відкрила кримінальне провадження щодо можливого вчинення Темляком домашнього насильства щодо його колишньої дівчини за статтею 126-1 Кримінального кодексу України (домашнє насильство). У межах розслідування правоохоронці проводять перевірку щодо можливих фактів інших правопорушень.

Фото: Instagram/kostiatemliak



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.