Події
Одеська художниця представила провокативну виставку “Мрії про мирне літо”
Одеська художниця Оксана Церковна представила свій новий проект під назвою “Мрії про мирне літо”. Художниця працює у напрямку сюрреалізм і частина робіт виглядає доволі провокативно: вона зобразила чоловічий статевий орган з колючою проволокою, на пляжі, під водою і навіть з фотоапаратом. В галереї “Вікно” на вулиці Нежинска, 31 представлено два десятки робіт Оксани Церковної.
На поверхні тіла зберігаються сліди минулого – шрами, зморшки, змінюються вигини хребта. Як земля носить на собі рани війни, так і людське тіло є живим архівом пережитого:
– Тріщини на шкірі, як тріщини на землі після спеки або вибухів.
– Зігнуті форми – внутрішній тиск, який не видно зовні.
– Зшиті поверхні – спроби зібрати себе після втрати, відновитися…
Тілесність, як символом крихкості та водночас стійкості – того, що можливо витримати. У проєкті “тілесність” постає як простір дослідження не лише фізичної оболонки, а й соціального, емоційного та символічного виміру людського тіла – відображення наслідків соціальних норм, травм і досвіду.
Тіло як ландшафт – метафора, що проступає в проєкті через переплетення природних форм і архітектури. Шрами нагадують про історичні події, а текстури підкреслюють життєві переживання. Тіло водночас особисте і колективне, інтимне і суспільне і несе в собі досвід, який можливо відчути на глибшому рівні.
Розглянемо тілесність як поле опору: опір стереотипам, зовнішньому контролю, насильству, але водночас і як простір насолоди, сили, відновлення. Через тілесність можна говорити про мир як про стан, у якому тіло не зазнає загрози, де воно може розквітати, взаємодіяти, відчувати.
Інтимність – це завжди гра між відкриттям і закриттям, між допуском і захистом. Колючий дріт – метафора заборон, символом нав’язаного контролю над тілом. Тіло може прагнути розширення, контакту, але війна, травма чи суспільні норми тримають його в обмеженні. Прагнення дотику контрастує з фізичною дистанцією. Це дослідження того, як тіло адаптується до нових реальностей: як воно вчиться жити з болем, як змінюється в умовах страху чи втрати, як реагує на насильство та відновлюється через ніжність.
Пропонуємо розглянути тілесність не просто як об’єкт, а як поле боротьби та можливостей. Це місце, де відчувається пам’ять і біль, але й зароджується мрія про спокійне літо – про тепло, про дотики, про свободу бути в своєму тілі без страху.
Фото: Степан Алєкян/Фейсбук
Події
У Львові відбудеться фестиваль ветеранських п’єс
У Львові пройде Фестиваль перших п’єс за участю Театру ветеранів та Театру незламних.
Про це повідомила Львівська міськрада, передає Укрінформ.
«З 5 по 7 грудня у Львові відбудуться театральні читання, вистави за п’єсами військових, ветеранів(-ок) та презентації досвіду Театру ветеранів і Театру незламних. Події пройдуть на трьох локаціях: у Першому театрі, в Театрі Леся Курбаса і в Національному академічному українському драматичному театрі ім. М.Заньковецької», – йдеться у повідомленні.
Зазначається, що в межах фестивалю прозвучать тексти про досвід захисників і захисниць, рефлексії на воєнний час, тексти, які скорочують відстані між військовими й цивільними, а також тексти-протидії інформаційним маніпуляціям і тексти, що фіксують час та повертають до реальності.
Свої роботи на фестивалі представлять військові та цивільні випускники Театру ветеранів, учасники Театру незламних, які проходять реабілітацію в центрі Unbroken, а також режисери та митці Львова.
Як повідомляв Укрінформ, вінницький театр започаткував ініціативу «Терапія мистецтвом».
Фото: city-adm.lviv.ua
Події
VIII премія «Кіноколо» оголосила переможців
VIII Національна премія кінокритиків “Кіноколо” оголосила переможців.
Як передає Укрінформ, про це повідомило Суспільне Культура.
Найкращим повнометражним ігровим фільмом визнали стрічку Павла Острікова “Ти – космос”, найкращим короткометражним ігровим фільмом – “Життя починається” режисера Олексія Тараненка.
Премію за найкращий повнометражний документальний фільм отримала стрічка “2000 метрів до Андріївки” Мстислава Чернова.

Найкращим короткометражним документальним фільмом визнали “Як пройшли мої літні канікули” Антоніо Лукіча.

Найкращим анімаційним фільмом назвали мультфільм “Київський торт“.

Відкриттям року став Павло Остріков за фільм “Ти – космос”
Найкращою визнали режисуру Мстислава Чернова за фільм “2000 метрів до Андріївки”.

Найкращим актором 2025 року став Володимир Кравчук у фільмі “Ти – Космос”, найкращою акторкою – Анастасія Пустовіт у фільмі “Наш дім у вогні”.

Найкращим визнали сценарій фільму “Ти – Космос”, який написав Павло Остріков.
Премію за досягнення вручили Володимиру Прилуцькому й Аліку Дарману за дослідження кіноархіву студентських фільмів КНУТКіТ ім. І. К. Карпенка-Карого та віднайдення архівних фільмів 1930-х, за відеоінсталяцію “Архів у війні”.

Стрічка “Ти космос” також отримала Приз глядацьких симпатій.

Національна премія кінокритиків “Кіноколо» заснована у 2018 році й щороку визначає найкращі досягнення українського кінематографа за рішенням спільноти професійних критиків. Засновниками премії є Асоціація “Сприяння розвитку кінематографа в Україні – Дивись українське!”, Спілка кінокритиків України та кінокомпанія “Артхаус Трафік” за підтримки Державного агентства України з питань кіно.


Як повідомляв Укрінформ, у 2024 році найкращим повнометражним ігровим фільмом стала стрічка «Сірі бджоли» Дмитра Мойсеєва.
У попередні роки найкращими фільмами ставали «Ля Палісіада» Філіпа Сотниченка, «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука, «Стоп-Земля» Катерини Горностай, «Атлантида» Валентина Васяновича, «Додому» Нарімана Алієва.
Фото: Вел Крей
Події
Київський театр ляльок готує премʼєру вистави «Лускунчик і Мишачий король»
Київський академічний театр ляльок «Замок на горі» 7 грудня представить премʼєру — сучасну фентезі-адаптацію «Лускунчика» від режисера Слави Жили.
Про це повідомляє Укрінформ.
Сценічне прочитання «Лускунчика» у театрі створене новою творчою командою та адаптоване під сучасного глядача.
«Це спроба подарувати дорослим і дітям те відчуття дива, яке ми втрачаємо, коли виростаємо. Тут добро перемагає, але робить це з іронією, світлом і стилем», – зазначив у коментарі Укрінформу директор – художній керівник театру Ігор Гулий.
За словами заслуженого діяча мистецтв України Слави Жили, команда створила фентезі на тему снів Марі Штальбаум. «Вистава присвячена моїй донечці Розі — вона саме у віці головної героїні», – поділився режисер.
Київський театр ляльок готує премʼєру вистави «Лускунчик і Мишачий король» / Фото надані театром
Казка «Лускунчик і Мишачий король» переносить глядачів у химерний світ фантазії, де ляльки борються з підступним мишачим військом, а Марі та Лускунчик долають чари й страхи. Постановка поєднує фентезі, горор, казку і динаміку сучасного театру.
Фінал вистави — традиційно світлий, теплий та надихаючий: добро перемагає, а закохані герої залишаються разом.
Для постановки створені авторські костюми, пластика акторів нагадує одночасно балет і TikTok-рухи, музика – між класикою та електронікою, а сценографія виглядає як експозиція сучасного арттеатру. У виставі-грі будуть і елементи відеоігор.

Над виставою «Лускунчик і Мишачий король» працюють режисерка з пластики заслужена діячка мистецтв України Ольга Семьошкіна, художник Микола Данько, композитор Юрій Звонарь.
Як повідомлялося, Національний академічний драматичний театр імені Лесі Українки успішно здійснив гастрольний тур Іспанією.
Фото надані театром
-
Відбудова1 тиждень agoВідновлення пункту пропуску «Орлівка» може тривати кілька тижнів
-
Події5 днів agoФільм «Ти – космос» за перший вікенд прокату зібрав ₴8,7 мільйона
-
Суспільство5 днів agoПогрожував ув’язненням та відрахуванням: посадовець одеської Військової академії вимагав гроші у курсантів
-
Політика5 днів agoТуреччина пропонує почати мирний процес із домовленості з припинення вогню по енергетиці та портам
-
Одеса5 днів agoНічна атака на Одещину: пошкоджено порт і тепломережі
-
Суспільство1 тиждень agoНАБУ затримало колишнього директора “Чоразморшляху” Анонси
-
Усі новини1 тиждень agoСмартфони Android і iPhone тепер можуть обмінюватися файлами, але є один нюанс
-
Політика5 днів agoЛист Орбана про блокування допомоги Україні не створює нових загроз, робота з ЄС триває
