Connect with us

Економіка

Які зараз діють правила і процедури для власників авто — Новини України

Published

on


В Україні запровадили нову систему “Е-запис” у сервісних центрах МВС, спростили процедуру зняття з обліку автомобілів, правила оформлення ДТП, а також закрили можливість виїзду за кордон через систему “Шлях”. Фокус разом із юристами дослідив, про що слід знати водіям.

З метою повністю автоматизувати керування та унеможливити сторонні втручання в усіх сервісних центрах МВС запровадили нову систему Е-запису. Це стосується як складання іспитів на водійські права, обміну на міжнародні, так і реєстрації автівок. Окрім цього деякі важливі зміни для автомобілістів вже діють. Про них і про ті, що запрацюють від березня, далі у матеріалі Фокусу.

Нова система електронної черги “Е-запис”: як тепер отримувати послуги в центрах МВС

В Україні запрацювала система електронної черги (Е-запис), яка дозволяє заздалегідь реєструватися на отримання послуг у найбільших сервісних центрах МВС. Запис відкривається на три тижні вперед і щодня система генеруватиме їх на наступну дату. Тобто, 5 березня згенерується запис на 26 березня, 6 березня — на 27 березня тощо.


Fullscreen

Е-запис знадобиться для реєстрації на складання іспитів на водійські права, обміну на міжнародні

Фото: mvs.gov.ua

Така попередня реєстрація спростить доступ до наступних послуг:

  • теоретичний іспит;
  • практичний іспит;
  • реєстраційні дії з транспортними засобами;
  • обмін посвідчення водія/міжнародне посвідчення водія.

З метою повністю автоматизувати керування та унеможливити сторонні втручання в усіх сервісних центрах МВС запровадили нову систему Е-запису

Зазначимо, що кількість реєстрацій онлайн лімітована. Протягом одного поточного місяця фізична особа може здійснити чотири реєстрації. Для юридичних осіб встановлений ліміт — чотири записи на поточний день.

У разі необхідності онлайн-реєстрацію можна скасувати у системі “Е-запис” не пізніше, ніж за 2 години до часу отримання послуги, вказаного під час реєстрації.

Водночас слід зауважити: якщо громадянин не з’явився для отримання послуги в сервісний центр МВС 4 рази протягом поточного місяця і не скасував свої реєстрації онлайн, його буде заблоковано у системі “Е-запис”.

В Україні діють нові правила оформлення ДТП


Fullscreen

В Україні діють нові правила оформлення ДТП

Фото: Фото из открытых источников

Нові правила зняття авто з обліку: що тепер можна зробити автовласникам

Власники авто мають право знімати машини з обліку, якщо тимчасово не користуються ними в Україні. Ще взимку 2025-го до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів внесли важливі зміни. І стосуються вони не лише легкових автівок, але й автобусів, самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, мопедів тощо.

Власники авто мають право знімати машини з обліку, якщо тимчасово не користуються ними в Україні

Тож відтепер власники авто, які тимчасово не користуються транспортом в Україні, тепер можуть зняти його з обліку. Щоб скористатися даною процедурою, власник авто має подати до сервісного центру МВС відповідну заяву та додати до неї свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт) та копію реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію на пластиковій основі.

Фокус запитав у експерта, чим таке нововведення полегшить життя видіям. І як пояснила адвокатка АО “EvrikaLaw” Ольга Брус, головне, що процедура тимчасового зняття авто з обліку, дозволить укладати договори страхування на коротші терміни — від 15 днів до п’яти місяців.

“Новий механізм полегшить життя тим, хто користується авто сезонно або тимчасово залишає його без використання”, — додала Ольга Брус.

Власники авто, які тимчасово не користуються транспортом в Україні, тепер можуть зняти його з обліку


Fullscreen

Власники авто, які тимчасово не користуються транспортом в Україні, тепер можуть зняти його з обліку

Фото: Pixabay

Європротокол без поліції: нові правила оформлення ДТП у 2025 році

Вже набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України №19 від 10.01.2025 року, якою було внесені зміни до правил дорожнього руху стосовно процедури оформлення ДТП.

Цей документ надав можливість водіям самостійно складати повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду (ДТП) для страхових компаній без участі поліцейських, використовуючи паперову чи електронну форму. Однак скористатися процедурою оформлення ДТП без виклику поліції можливо лише за наступних умов:

  • ДТП сталася лише між двома транспортними засобами;
  • відсутні постраждалі особи;
  • шкода завдана лише транспортним засобам;
  • обидва учасники ДТП мають чинні поліси автоцивілки (ОСЦПВ);
  • водії не перебували у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
  • самі учасники ДТП згодні з її обставинами.

В інших випадках виклик поліції при настанні ДТП є обов’язковим.

Змінилися і виплати за полісами автоцивілки. Раніше Європротокол можна було скласти лише за умови, що сума збитків не перевищує 80 тис. грн. Зараз цей ліміт повністю скасовано і збільшено максимальний розмір страхової виплати за пошкодження майна в ДТП

Як додає адвокатка АО Verity Group Дарина Старовойтова, змінилися і виплати за полісами автоцивілки. Раніше Європротокол можна було скласти лише за умови, що сума збитків не перевищує 80 тис. грн. Зараз цей ліміт повністю скасовано і збільшено максимальний розмір страхової виплати за пошкодження майна в ДТП:

  • до 250 000 грн — для договорів ОСЦПВ, укладених з 2025 року;
  • до 160 000 грн — для договорів, укладених до 2025 року.

Щоб оформити європротокол, слід скористатися одним з варіантів: паперовим (заповнюється вручну на спеціальному бланку) чи електронним (заповнюється онлайн через офіційний цифровий сервіс).

Онлайн-версія має переваги. Система автоматично перевіряє правильність введених даних, а інформація миттєво надходить до страхової компанії обох учасників ДТП.

У спірних ситуаціях, якщо між водіями є розбіжності щодо обставин ДТП або виникають інші сумніви, варто викликати поліцію, радить адвокатка Дарина Старовойтова.

“Це допоможе уникнути проблем із подальшим страховим відшкодуванням та можливими юридичними наслідками”, — додає вона у коментарі Фокусу.

В Україні змінилися і виплати за полісами автоцивілки


Fullscreen

В Україні змінилися і виплати за полісами автоцивілки

Скасовано систему “Шлях”: на яких підставах тепер дозволяють виїжджати з України

Через скасування системи “Шлях” водії із гуманітарними вантажами можуть перетинати кордон лише за деякими підставами, адже 25 лютого 2025 року Кабінет Міністрів України вніс зміни до Постанови №57, що регулює порядок перетину державного кордону. Відтепер водії, які здійснюють перевезення гуманітарних і медичних вантажів, більше не зможуть виїжджати за кордон через систему “Шлях”. Це означає, що для законного виїзду необхідно мати інші підстави, передбачені законодавством.

Раніше процедура виїзду водіїв, які перевозять гуманітарну допомогу, передбачала реєстрацію в системі “Шлях”. Внесення водіїв до цієї бази здійснювалося Міністерством розвитку громад та територій або обласними військовими адміністраціями. Однак, з урахуванням змін такі повноваження у цих органів скасували.

Через скасування системи “Шлях” водії із гуманітарними вантажами можуть перетинати кордон лише за деякими підставами

“Ні профільне міністерство, ні військові адміністрації областей не матимуть повноважень для внесення чоловіків до електронної системи “Шлях”. У зв’язку з цим, перевізники гуманітарних вантажів повинні відповідати загальним критеріям для всіх військовозобов’язаних чоловіків, які мають намір перетнути кордон”, — додає адвокатка Ольга Брус.

Тепер для перетину кордону водіям необхідно мати інші законні підстави, передбачені чинним законодавством.

Для складання іспитів на водійські права потрбно буде зареєструватися через Е-запис


Fullscreen

Для складання іспитів на водійські права потрбно буде зареєструватися через Е-запис

Фото: Відкриті джерела

Згідно із нововведеннями, серед основних підстав для виїзду за кордон військовозобов’язаних чоловіків залишаються:

  • інвалідність або необхідність супроводу особи з інвалідністю;
  • виїзд на навчання або постійне місце проживання за кордоном;
  • батьки трьох і більше дітей віком до 18 років;
  • наявність військового звільнення або відстрочки від мобілізації.


Важливо

Уряд закриває систему “Шлях”: як тепер возитимуть “гуманітарку” з-за кордону

Водночас, як пояснила Фокусу юристка Дарина Старовойтова, окремого механізму для виїзду водіїв гуманітарних і медичних вантажів поки що не розроблено.

“Уряд доручив Міністерству соціальної політики спільно з Міністерством оборони розглянути можливість створення такого механізму в майбутньому”, — додала вона.

За її словами, скасування системи “Шлях” для водіїв, які здійснюють перевезення гуманітарних та медичних вантажів, суттєво ускладнює перетин кордону для таких осіб. “Тож, якщо ви плануєте перетин кордону як водій, варто заздалегідь перевірити, чи є у вас законні підстави для цього, щоб уникнути можливих правових наслідків”, — радить адвокатка.



Джерело

Економіка

першими будуть реалізовані нафтогазові проєкти, — WSJ

Published

on



В межах угоди про корисні копалини між Україною і Сполученими Штатами Америки, ймовірно, першими запрацюють нафтогазові проєкти.

Про це повідомляє видання The Wall Street Journal.

Як зазначають посадовці, саме вони мають більше шансів на швидке втілення. Ці ініціативи простіше реалізувати в умовах війни. Натомість розробка родовищ рідкісноземельних мінералів ускладнюється, оскільки частина з них розташована поблизу лінії фронту.

Однак наразі є деякі бюрократичні перепони. Зокрема, перш ніж почнуться реальні інвестиції, угоду має затвердити Верховна Рада. Також потрібно створити й запустити інвестиційний фонд. Лише після цього Україна зможе залучати інвесторів до видобутку своїх природних ресурсів.

Видання називає підписання угоди дипломатичною перемогою як для України, так і для президента Сполучених Штатів Америки Дональда Трампа. Завдяки їй американський президент може заявити, що Україна не просто отримує допомогу, а платить за неї. Видання також зазначає, що Трамп, ймовірно, продовжить обмін розвідданими з Україною.

Однак, за словами американських посадовців, частина компаній зі США може й не зважитися інвестувати через постійну загрозу російських обстрілів. Однак видання наголошує, що вигода може бути значною, адже Україна містить 20 із 50 корисних копалин, які вважаються критично важливими включно з титаном, літієм та ураном.

Нагадаємо, угода про корисні копалини була підписана в ніч на 1 травня. Повний текст угоди зі США був оприлюднений Кабінетом міністрів України того ж дня.

За інформацією видання Reuters США та Україна можуть десятиліття або більше чекати прибутку. Ключовими проблемами в отриманні доходів від проєктів, реалізованих в межах угоди про надра, є труднощі запуску нових шахт на території держави, яка постраждала від бойових дій.



Джерело

Continue Reading

Економіка

Скільки коштуватиме картопля в 2025 року та чи подорожчає вона

Published

on


Наприкінці квітня ціни на молоду українську картоплю значно різняться із вартістю імпортної. Як зміниться ціна картоплі, що на неї впливає та чи варто очікувати щедрого врожаю, з’ясовував Фокус

Молода картопля — відмінне джерело вуглеводів та клітковини. На відміну від старої, багатша на вітамін С і має втричі більше калію і магнію. Проте аграрії кажуть, що стара картопля — то харч, а молода — забава. Тож Фокус дізнався актуальні ціни на таку “забаву”, а також з’ясував, коли з’явиться корисна молода українська картопля і чи варто чекати на зниження цін.

Україна побила рекорд з імпорту картоплі

Як повідомив аналітик плодоовочевого ринку проєкту EastFruit Євген Кузін, від липня 2024 року по березень 2025-го Україна імпортувала 83 тис. тонн продовольчої картоплі, що є рекордним показником не лише останніх чотирьох сезонів, а й одним із найвищих за всю історію.


Fullscreen

Україна побила рекорд з імпорту картоплі

Фото: УНІАН

“Більше картоплі Україна імпортувала тільки в сезонах 2019/20 (з російського і білоруського ринків) та 2020/21 (з Євросоюзу). Зараз картоплю ввозять або з країн ЄС (урожай 2024 р.), або з Єгипту (новий урожай)”, — додав він.

Протягом сезону ціни на картоплю значно коливалися: зростали, відносно стабілізувалися, а з кінця березня почали знижуватися через розпродаж залишків запасів. Зараз, в квітні, споживачі стали заглядатися вже на молоду картоплю у супермаркетах та ринках, констатуючи, що український продукт — набагато дорожчий за імпортний.

Українська молода картопля, яку продають зараз, вирощується в теплицях


Fullscreen

Українська молода картопля, яку продають зараз, вирощується в теплицях

Фото: УНІАН

Ціни на картоплю оновлено: скільки тепер коштує продукт

Станом на 30 квітня українська молода картопля у супермаркетах та на ринках коштує 95-140 грн/кг, імпортна (зазвичай єгипетська чи з Ізраїлю) — 36-42 грн/кг.

Звичайну (урожай 2024 року) картоплю наразі можна придбати в середньому за 33 грн/кг.

Ціни на картоплю у квітні оновили


Fullscreen

Ціни на картоплю у квітні оновили

Фото: УНІАН

У супермаркетах Metro ціна кілограму старої картоплі — 29,90 грн, в Auchan — 29,8 грн, а в Megamarket вартість досягає 39 грн.

Як зазначив у коментарі Фокусу голова ФГ “Аделаїда” Сергій Рибалко, ціни на молоду картоплю у квітні традиційно вищі, адже обумовлені способом її вирощування. Наразі такий продукт можна назвати унікальним. Але через тиждень-два, в середині травня і потім у червні, ціни на молоду картоплю підуть на спад.

Ціни на молоду картоплю у квітні традиційно вищі


Fullscreen

Ціни на молоду картоплю у квітні традиційно вищі

Фото: УНІАН

“Українська молода картопля, яку продають зараз, вирощується в теплицях, тож має дуже низький врожай і досить високу ціну. Це перша картопля, вирощування якої потребує великих затрат. У травні молода картопля з-під агроволокна матиме мінімум в два рази нижчу ціну. До того ж, все залежить від попиту. Як кажуть аграрії, “помідор — то харч, а диня — то забава”. Так ось стара картопля — то харч, а молода — то забава. Люди не купують багато молодої картоплі, а беруть помірно, аби скуштувати. Споживання такої картоплі в Україні мізерне — близько 5 тонн на день. Дуже багато такої картоплі через високу ціну не з’їдається, пропадає. Тож цей продукт — не загального споживання”, — пояснив експерт у коментарі Фокусу.

Щодо імпортної картоплі, яка зараз представлена на прилавках супермаркетів, то вона не є молодою, а вирощувати її набагато дешевше, каже аграрій.

Щодо імпортної картоплі, яка зараз представлена на прилавках супермаркетів, то вона не є молодою, а вирощувати її набагато дешевше

“Єгипетська або європейська — це не молода картопля. Це картопля, яка вирощується у звичайних умовах і витрати на яку є мінімум втричі меншими, ніж на справжню молоду. Тому вся різниця саме в цьому. Просто йдеться про різні види продукції”, — пояснив Сергій Рибалко.

Врожай молодої картоплі в квітні в Україні - що буде з цінами


Fullscreen

Врожай молодої картоплі в квітні в Україні – що буде з цінами

Фото: УНІАН

Фокус також поцікавився прогнозом на майбутній врожай картоплі в Україні, і хоча аграрії одностайно проти загадування на майбутнє, деяке порівняння з минулим роком експерти все ж зробили.

“Станом на зараз цьогорічна ситуація набагато гірша за попередній період 2024-го. Але що буде, подивимося. Попереду — дуже довгий сезон і надавати прогноз зарано”, — додав Сергій Рибалко.


Важливо

Ціна впала майже удвічі: в Україні різко дешевшає популярний овоч

Щодо майбутньої ціни картоплі, то, як повідомив у матеріалі Agroreview Олександр Ніколаєв, директор фермерського господарства «Рось-2008», ціна восени 2025 року коливатиметься в діапазоні 28–30 гривень за кілограм, що відповідає минулорічним показникам. Раніше Держстат оцінював, що в 2024 році в Україні картоплю посадили на площі близько 1 млн га. Але порівняно з 2023 роком врожайність господарств впала вдвічі. Причинами стали несприятливі погодні умови: приморозки в травні, зливи у червні і спека в серпні. Саме це найбільше вплинуло на врожай картоплі минулого сезону, а також спричинило зростання ціни овочу.  



Джерело

Continue Reading

Економіка

США й Україна можуть спільно відновити роботу Запорізької АЕС, — Галущенко

Published

on



Україна та США мають спільну зацікавленість у поверненні Запорізької атомної електростанції (ЗАЕС) під український контроль, а також подальшому запуску задля участі у масштабних енергетичних проектах, пов’язаних із відбудовою країни.

Про це заявив міністр енергетики України Герман Галущенко під час дискусії, яка відбулася в рамках заходу Атлантичної ради, повідомляє “Укрінформ“.

Раніше президент США Дональд Трамп вже заявляв про можливість спільної власності США та України над ЗАЕС. Галущенко пояснив, що обидві країни мають спільний інтерес з відновлення контролю та початку її експлуатації.

“Ми бачимо нові горизонти для енергетичної співпраці, включно з можливістю експорту електроенергії. Водночас масштабна відбудова України вимагатиме значного зростання споживання електроенергії, ми повинні бути до цього готові”, — зазначив він.

Міністр підкреслив, що ситуація, в якій ЗАЕС і далі залишається під російською окупацією, є абсолютно неприйнятною.

“Це загроза для всієї глобальної архітектури мирного атому. Якщо світ дозволить одній країні захопити ядерний об’єкт та зберігати над ним контроль навіть після завершення війни, це може зруйнувати довіру до атомної енергетики як безпечної галузі”, — додав він.

Також Галущенко розповів, що об’єкти атомної інфраструктури України перебувають під постійною загрозою російських атак. Зокрема, від серпня 2024 року зафіксовано понад 150 випадків, коли ракети чи безпілотники пролітали над діючими або зупиненими АЕС.

Занепокоєність в Міністерстві енергетики викликають цілеспрямовані удари по підстанціях, що забезпечують функціонування ядерних об’єктів. І серед яких не лише ЗАЕС, а й інші українські атомні станції.

“Ми постійно інформуємо МАГАТЕ про ризики та наполягаємо на інспекціях підстанцій. Адже аварійне відключення ядерного блоку — це крок до катастрофи за сценарієм Фукусіми”, — резюмував міністр.

Нагадаємо, що наприкінці березня на Запорізькій атомній електростанції, яку контролюють росіяни, зафіксовано серйозну аварійну ситуацію — в одному з резервуарів стався витік дизельного пального. Кількість розлитої рідини була настільки великою, що її вистачило б для забезпечення аварійної генерації електроенергії протягом 25 діб. Про це повідомив речник МЗС України Георгій Тихий.

Також, на тимчасово окупованій Запорізькій атомній електростанції російські військові організували так звану “Спартакіаду-2025”. Такі дії окупантів, як зазначають у Центрі спротиву, є черговою спробою легітимізувати присутність Росії на українському об’єкті та відволікти увагу від фактичного безладу в управлінні станцією.



Джерело

Continue Reading

Trending

© 2023 Дайджест Одеси. Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки за умови прямого посилання на сайт. Для Інтернет-видань обов'язковим є розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на використаний матеріал не нижче другого абзацу. Матеріали з позначкою «Реклама» публікуються на правах реклами, відповідальність за їхній зміст несе рекламодавець.